Partner portalu
partner portalu
Słodycze i przekąski

Lody z niecierpliwością czekają na odmrożenie

Rozpoczął się sezon na lody, jednak w tym roku jest inny niż wszystkie, a ciepła pogoda na razie branży nie cieszy. Producenci lodów oraz lodziarnie z niecierpliwością czekają na odmrożenie gospodarki i zniesienie obostrzeń nałożonych przez polski rząd w związku z pandemią koronawirusa. Widać też zmiany zachowań konsumentów w trakcie pandemii.

Lody z niecierpliwością czekają na odmrożenie
Rozpoczął się sezon na lody, ale przez koronawirusa jest inny niż poprzednie fot. Shutterstock

- Obserwujemy ogromne oczekiwanie przez właścicieli punktów gastronomicznych jak i klientów na zniesienie ograniczeń uniemożliwiających sprzedaż lodów gałkowych czy w deserach serwowanych w restauracjach. (…) Dla całego rynku lodów w Polsce zamknięte kawiarnie i lodziarnie to rzeczywiście duża strata. Zauważalne zwiększenie sprzedaży lodów familijnych oraz impulsowych w funkcjonującym w miarę swobodnie rynku sklepów spożywczych można częściowo tłumaczyć właśnie brakiem dostępu klientów do lodów gałkowych. Wierzymy jednak, że nadchodzące stopniowe zniesienie ograniczeń będzie wpływało na odradzanie się tej części rynku lodowego – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z PPL Koral: "PPL Koral: Czekamy na rozwój sytuacji i letnią pogodę. Koronawirus zmienił HoReCa i zachowania konsumentów (wywiad)".

Wpływ pandemii koronawirusa na spożycie lodów jest zbliżony do wpływu na inne tzw. przyjemnościowe kategorie spożywcze. Słabsza jest sprzedaż lodów do HoReCa. I choć w sklepach lody familijne sprzedają się teraz lepiej, to nie jest to w stanie zrekompensować strat na sprzedaży lodów impulsowych.

- To z czym mierzymy się już w tym momencie, to ograniczenia wpływające na znaczne zmniejszenie sprzedaży całej kategorii. W ujęciu całego sezonu kluczowy będzie czas obowiązywania nałożonych regulacji, dlatego widzimy dużą nadzieję w planie stopniowego powrotu do normalności ogłoszonym przez Rząd. Pomimo zauważalnych wzrostów dla wariantów w opakowaniach familijnych i zbiorczych, kupowanych na zapas, nie są one w stanie zrekompensować strat pozostałych formatów. Wierzymy, że wraz z wiosennym i letnim ociepleniem, ale przede wszystkim ze zniesieniem ograniczeń, Polacy zaczną nadrabiać zaległości, także w jedzeniu lodów – mówi Marcin Rogowski, kierownik rozwoju kategorii lody w firmie Lotte Wedel.

Zachęcamy do przeczytania dużego wywiadu z Lotte Wedel Strefie Premium: "Lotte Wedel: tegoroczny sezon lodowy zupełnie inny niż poprzednie (wywiad)".

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    spożycie lodów RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Marcin Rogowski RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    Piotr Gąsiorowski RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    E.Wedel RSS ALERT    /    lody Wedel RSS ALERT    /    lody Koral RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!