Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Lodziarnie franczyzowe – zima to dobry moment na rozpoczęcie działalności

Zima to najlepszy czas na rozpoczęcie działań otwarcia lodziarni franczyzowej, ponieważ można zyskać kilka cennych miesięcy na przygotowania. Ponadto niektóre sieci oferują także specjalne promocje, które pozwalają zaoszczędzić środki na inwestycję. Pierwszy krok jaki należy zrobić  to wybór sieci franczyzowej. Nie warto, by decyzja zapadła wyłącznie na podstawie ofert z internetu. Potrzebny jest osobisty kontakt z przedstawicielem sieci.

Lodziarnie franczyzowe – zima to dobry moment na rozpoczęcie działalności
fot. materiały prasowe LodyBonano

– Na początku przyszli franczyzobiorcy zwykle kontaktują się z nami telefonicznie. Podczas pierwszej rozmowy jesteśmy w stanie omówić najważniejsze założenia, przewidywane opłaty oraz wymagania. Wstępnie rozeznajemy się także w planowanej lokalizacji czy szacowanych kosztach inwestycji. W miarę możliwości w krótkim terminie umawiamy się na spotkanie, aby doprecyzować resztę szczegółów – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju LodyBonano, największej franczyzy lodowej w Polsce. 

Podczas takiego spotkania jest szansa dokładnie zapoznać się z ofertą franczyzową i krok po kroku przeanalizować wszystkie jej punkty. Można dowiedzieć się też, jak przebiega adaptacja lokalu, co zapewnia franczyzodawca, a o co trzeba zadbać samemu. Można także poznać specyfikę poszczególnych konceptów i wybrać ten, który najlepiej spełnia oczekiwania.

– W naszej sieci proces otwarcia nowego punktu zamyka się w 5 krokach, które hasłowo można streścić jako: lokalizacja, umowa, adaptacja lokalu, szkolenie franczyzowe oraz akcja promocyjna. Na wszystkich tych etapach służymy franczyzobiorcom pełnym wsparciem – od przygotowania indywidualnego planu zagospodarowania lodziarni oraz jej reklamy zewnętrznej, przez atrakcyjne formy finansowania maszyny do lodów, aż po zatowarowanie i szkolenie – tłumaczy przedstawicielka LodyBonano. 

– Już z pierwszego spotkania nasi przyszli partnerzy wychodzą z pełną wiedzą dotyczącą franczyzy oraz planem kolejnych działań, jakie powinni wdrożyć, jeśli zdecydują się na współpracę - dodaje.

Na co, oprócz dogodnych warunków finansowych, warto jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze konkretnej sieci franczyzowej? Przede wszystkim na historię danej firmy. Dobrze jest, jeśli marka działa na rynku od kilku lat, posiada rozbudowaną siatkę punktów i prowadzi działania marketingowe. Można zyskać w ten sposób pewność, że to sprawdzony biznes, a franczyzodawca posiada doświadczenie, które pozwoli uniknąć niepotrzebnych błędów. 

Warto też dokładnie przeanalizować umowę oraz wszystkie jej warunki. Być może znajdą się w niej zapisy, które można negocjować. Wszelkie wątpliwości warto skonsultować z prawnikiem – umowa franczyzowa jest zwykle podpisywana na kilka lat, dlatego nie należy wchodzić w coś, do czego nie jesteśmy w stu procentach przekonani.    

Założenie punktu franczyzowego trwa zazwyczaj kilka tygodni. Czas ten obejmuje dopięcie wszystkich formalności, podpisanie umowy, prace remontowe, zakup wyposażenia, samodzielne przejście szkolenia oraz wdrożenie pracowników, a także zatowarowanie i zaplanowanie otwarcia. 

– Pamiętajmy, że w branży lodowej najlepiej wystartować wraz z początkiem sezonu, który przypada na kwiecień lub maj. Wtedy jesteśmy w stanie maksymalnie wykorzystać wiosnę i lato. Jednak aby tak się stało, przygotowania warto rozpocząć dużo wcześniej, najlepiej jeszcze zimą – tłumaczy Monika Zalewska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    lodziarnie franczyzowe RSS ALERT    /    Lody Bonano RSS ALERT    /    Monika Zalewska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!