Lotte testuje potencjał polskiego rynku gum do żucia
- Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
- Data: 11-02-2015, 20:59

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Koncern Lotte, gdy w 2010 r. przejmował Wedla od Kraft Foods, zapowiedział, że w dłuższej perspektywie polski producent czekolady odegra kluczową rolę w ekspansji japońsko-koreańskiego koncernu w Europie. Makoto Tokiwa, dyrektor ds. operacji zagranicznych Grupy Lotte mówił wówczas, że Wedel pod nowym kierownictwem początkowo skupi się na samej czekoladzie, jednak później miały zostać przeprowadzone rozmowy o rozwijaniu takich kategorii produktów, jak herbatniki i ciastka. Również Takayuki Tsukuda, dyrektor generalny Grupy Lotte w 2010 r. oznajmił, że azjatycki koncern ma w planach przekształcenie Wedla z producenta czekolady w producenta słodyczy, w tym na przykład gum do żucia.
Taki kierunek rozwoju firmy nie powinien dziwić. Grupa Lotte jest bowiem trzecim co do wielkości producentem gum do żucia na świecie. Globalnie posiada w tej kategorii około 15 proc. udziałów. Więcej mają ich jedynie firmy Mondelez oraz Wrigley (oddział koncernu Mars).
komentarze (5)
Lotte Wedel sprzedało w Świdnicy ziemie w 2014. Nie wybuduje fabryki. Przymierza się do kupna ziemi w okolicach Łodzi.
OdpowiedzNo to niech testują, tylko wątpię czy ten plan wypali :/... Polskiemu rynkowi gum do żucia potrzebne jest ,,nowe otwarcie\", a nie powielanie rozwiązań z lat 90-tych. W swojej strategii LOTTE powinien wiedzieć, że może w wielu kwestiach to rzeczywiście jesteśmy czasem krajem trzeciego świata (np. w kwestiach podatkowych), ale Polski konsument to już klient ,,zachodni\". Gdyby chociaż popracowali nad opakowaniami swoich gum do żucia (zgodnie z trendami w dzisiejszym wzornictwie), to może by Polacy kupili. Nawiasem mówiąc, czy ktoś mi może powiedzieć czy wprowadzą czekoladki Guylian do Polski?! Dziwie się że LOTTE nie pomyślało (gdy kupowało Wedla), by wprowadzić swoje produkty premium na nasz rynek...
OdpowiedzW ubiegłym tygodniu Wrigley miał konferencję ogólnopolską gdzie była mowa jak zdusić Lotte. Gumy sprzedają się z kas a kasy sa opanowane przez Wrigleya i trochę przez Mentosa. Szybko wejdą szybką wyjdą.
OdpowiedzWrigley nie ma co się martwić bo na razie to mała akcja z gumami dla dzieci tylko. Na kasy raczej nie wejdą bo to za drogo kosztuje. Mało prawdopodobne aby zaryzykowali silne inwestycje. (dystrybucja i media)
Odpowiedzten test to bedzie jak z ciatami(robionymi przez otkera),jogustami robionymi przez Lowicz i płatkami- czyli nic z tego nie bedzie ale to w Wedlu normalne,ze wszystko nie wychodzi.
Odpowiedz