Lotte Wedel na EEC 2019: Wygrzebujemy się z pułapki bycia oldschoolową marką
- Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
- Data: 20-05-2019, 14:10

W pierwszej części debaty poświęconej nowemu konsumentowi Maciej Herman zauważył, że wiele firm obecnych na rynku tak długo jak Wedel wpada w pułapkę bycia "oldschoolową" marką.
- My też w nią wpadliśmy i wygrzebujemy się z niej. Na szczęście czekolada i słodycze to produkty, który jedzą wszyscy. Tak więc był to głównie problem komunikacyjny i marketingowy. W ciągu kilku lat podjęliśmy wiele różnych działań żeby walczyć z dotychczasowym wizerunkiem "czekolady dziadka". Zmiana komunikacji była drastyczna i kontrowersyjna. Wprowadziliśmy "kosmitę", co wzbudziło dużo kontrowersji w branży i zarzutów, że psujemy markę. Było to na pewno odważne, ale świadome działanie. Nasze cele zostały zrealizowane i obecnie weszliśmy z trochę inna komunikacją "chłopca na zebrze", który jest połączeniem nowoczesności i tradycji. Dziadkowie pamiętają ten symbol sprzed 90 lat wykonany na zamówienie Jana Wedla. Młodzi nie pamiętają, ale trafia do nich sposób komunikacji: abstrakcyjny, specyficzny, ironiczny humor, który prezentuje zebra - dodał.
W ocenie dyrektora Lotte Wedel ważnym aspektem jest dywersyfikacja kanałów komunikacyjnych w zależności od tego w jakim kanale operuje dany konsument.
- O ile dziadkowie cały czas oglądają telewizję i jest to dla nich główne źródło marketingu, młodzi stawiają głównie na social media i internet. Dlatego nasz kontent na Facebooku, Instagramie czy YouTube jest inny i dostosowany do każdego z tych mediów. Trzeci aspekt to praca nad portfolio i produktami. Mamy produkty bardzo tradycyjne jak Ptasie Mleczko - na rynku od 90 lat. Jest to wciąż bestseller rynkowy uwielbiany przez starszych konsumentów, których nie chcemy tracić. Chcemy jednak mieć alternatywę, które będzie atrakcyjna dla młodych. Dlatego wprowadzamy nowości takie jak strawberry shake, smak mango. Elementem łączącym komunikację z portfolio jest nowy design Ptasiego Mleczka, który obecnie wprowadzamy. Jest to ryzykowny projekt, bo redesign tego typu produktów jest obarczony ryzykiem. Z jednej strony staraliśmy się połączyć elementy tradycyjne, ale poprosiliśmy młodych polskich designerów żeby zaprojektowali atrakcyjne opakowania dla młodych konsumentów. Jest to lawirowanie, które nie jest łatwe, ale w przypadku produktu masowego kupowanego przez wszystkich trzeba się mocno starać żeby nie stracić starszych, a jednocześnie zyskiwać młodych konsumentów - dodał.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Wawel: Podwyżki cen nie amortyzują całości rosnących kosztów
-
W Polsce żywność nadal pakowana jest w plastik. Czym można go zastąpić?
-
Haribo otwiera pierwszy sklep. Kiedy i gdzie?
-
Co dalej z tym plastikiem? MKIŚ skorygował projekt ustawy dot. Dyrektywy SUP
-
Bob Snail o planach rozwoju, wojnie w Ukrainie i ekspansji w Polsce (wywiad)
-
casualowy piątek
Jan Kolański: Podobno jedyną pewną rzeczą są podatki. W Polsce - zmiany przepisów
-
Wawel z gorszym wynikiem niż przed rokiem. Spadły zyski
-
Branżę opakowań czekają duże zmiany. Oto 3 kluczowe wyzwania
-
Social media w HoReCa. Co irytuje gości?
-
Braki cukru nie wpływają bezpośrednio na produkcję wyrobów czekoladowych
komentarze (0)