• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Lotte Wedel najpopularniejszą marką w branży producentów słodyczy

Strona 2 z 3
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2016, 14:08

Co ciekawe zainteresowanie słodkimi produktami nie utrzymuje się na stałym poziomie w codziennych wyborach konsumpcyjnych Polaków, ale jest coraz większe: Spożycie czekolady i wyrobów cukierniczych zwiększyło się o 36 proc. w latach 2005-2014. Polacy podczas zakupów coraz częściej zwracają uwagę na kwestie zdrowotne, czego przykładem może być rosnący popyt na czekoladę z wysoką zawartością kakao czy batony zbożowe. 

Analizując wynik monitoringu mediów możemy się też dowiedzieć, co najbardziej interesuje internautów i jakie odczucia wywołują w nich dane marki.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Według danych z modułu analitycznego najczęściej angażują się oni w konkursy organizowane w mediach społecznościowych i w dyskusje np.: na temat Fabryki Czekolady E.Wedel, która cieszy się dużą popularnością między innymi podczas Nocy Muzeów, kiedy to czekoladożercy ustawiają się w kilkugodzinnych kolejkach, żeby choć przez chwilę poczuć się jak w filmie „Charlie i fabryka czekolady”. 

Atrakcyjną postacią jest również tajemniczy Wargorr (wprowadzony w 2015 roku w celu zmiany pozycjonowania marki i odświeżenia jej wizerunku), który pomimo prezencji nie kojarzącej się stricte z przemysłem czekoladowym, zyskał sporą rzeszę fanów, pojawiając się zarówno w reklamach jak i na grafikach w komunikacji z klientami na profilu firmy na Facebooku.

Ta ogromna popularność i siła medialna marki E.Wedel, w pierwszych czterech miesiącach 2016 roku, widoczna jest także na mapie benchmarkowej prezentującej wszystkie analizowane w badaniu marki. 

Z danych z modułu analitycznego wynika, że branża słodyczy wzbudza z reguły neutralne odczucia, chociaż warto dodać, że wśród wzmianek nacechowanych emocjonalnie częściej mamy do czynienia z komentarzami pozytywnymi niż negatywnymi.

Sytuacja nieco się zmienia, gdy pojawiają się tematy dotyczące jakości produktów. W badanym okresie kryzys wizerunkowy dotknął firmę Mars Polska. Pod koniec lutego 2016 roku media obiegła informacja dotycząca zanieczyszczeń, które znalazły się w części słodyczy produkowanych przez koncern. Wywołało to lawinę komentarzy. W ciągu zaledwie tygodnia od 22.02 do 28.02.2016 temat został podjęty ponad 3 tys. razy i szeroko komentowany zarówno przez internautów jak i przez media klasyczne.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!