Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Marek Moczulski, prezes Unitop o „czeskich półkach”, podatku cukrowym i od reklam (wywiad)

Marek Moczulski, prezes zarządu Unitop, producenta sezamków i chałwy, komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl kwestię tzw. „czeskich półek”, czyli regulowanie przez Czechów ustawą ilości czeskiej żywności na sklepowych półkach. Mówi też o podatku cukrowym i planowanym podatku od reklam dla mediów w Polsce.

Marek Moczulski, prezes Unitop o „czeskich półkach”, podatku cukrowym i od reklam (wywiad)
Marek Moczulski, prezes Unitop fot. Unitop

Jak Unitop postrzega decyzję Czech jako eksporter chałwy i sezamków? Jak duży jest czeski rynek dla Unitop i czy w jakiś sposób może TO dotknąć eksport firmy? Jak Unitop planuje sobie z tym poradzić?

UE przestaje powoli być miejscem swobodnego przepływu towarów oraz usług.  Jest to proces trwający od dłuższego czasu. Tzw. stare kraje Unii przy pełnej aprobacie KE wprowadzają regulacje likwidujące wolny rynek usług czego przykładem jaskrawym jest chociażby sprawa tzw. „pracowników delegowanych”, przewozu międzynarodowego.

Znajduje to naśladowców i niestety mam obawy, że może być jeszcze gorzej. Pokusa autarkizacji gospodarki może się tylko nasilić, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Ludzie wybrali ideę Wspólnoty Europejskiej, a stopniowo otrzymują w pakiecie europejskie superpaństwo ograniczające wolność gospodarczą.

Czy i w jaki sposób podatek cukrowy, który już wszedł w życie oraz podatek od przychodów z reklam dla mediów, który planuje rząd, może wpłynąć na branżę słodyczy, a także w jakiś sposób na sam Unitop?

Każdy nakładany podatek negatywnie odbije się przede wszystkim na kieszeni konsumentów. Świetnym przykładem jest podatek cukrowy, który spowodował podniesienie cen napojów słodzonych nawet o 40 procent. I każdy z nas odczuwa tę podwyżkę.

Podatek cukrowy na razie nie dotyczy branży słodyczy, ale jeśli zostałby wprowadzony to czeka nas znacząca podwyżka cen tych produktów.

Na przedsiębiorców nie powinny być nakładane nowe podatki, zwłaszcza w sytuacji kryzysu. Widać, że państwo próbuje łatać dziurę budżetową. Rozwiązaniem jest zniesienie wybranych obostrzeń i umożliwienie prowadzenia biznesów. Wówczas przychody do budżetu państwa na pewno wzrosłyby.

Kolejne obciążenia dla przedsiębiorców to widmo upadku wielu firm. Podczas wprowadzania nowych regulacji potrzebne są dokładne wyliczenia, podawanie skutków danej regulacji i przede wszystkim konsultacje społeczne. W przeciwnym razie może dojść do protestów wybranych grup, których nowe podatki będą dotyczyć.

Już dochodzi do demonstracji, co widać po proteście mediów, gdzie nie można było nie zauważyć akcji. Sytuacja, gdy większość telewizji, stacji radiowych czy portali nie działała przypomina tę, gdy rozpoczął się stan wojenny w Polsce.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    sezamki RSS ALERT    /    chałwa RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    Unitop RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    czeskie półki RSS ALERT    /    podatek od reklam RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 121.29.46.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!