Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mars do 2021 r. chce zredukować liczbę tłoczni oleju z 1500 do mniej niż 100

Mars do wytworzenia swoich produktów zużywa zaledwie 0,1% światowego oleju palmowego. Poprzez realizację ogłoszonej w 2019 r. inicjatywy „Palm Positive Plan” (Plan zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego) udało się jej osiągnąć łańcuch dostaw tego surowca wolny od wylesiania. Kolejnym elementem planu jest również dalsze upraszczanie systemu pozyskiwania oleju palmowego.

Mars do 2021 r. chce zredukować liczbę tłoczni oleju z 1500 do mniej niż 100
Mars do 2021 r. chce zredukować liczbę tłoczni oleju z 1500 do mniej niż 100, fot. materiały prasowe

Do 2021 r. Mars chce zredukować liczbę tłoczni oleju z 1500, do mniej niż 100, a do końca 2022 r. zmniejszyć tę liczbę jeszcze o połowę. Starania te będą połączone z dużym zaangażowaniem w ochronę praw człowieka, a także w ochronę lasów i zapobieganie wylesianiu.

To śmiałe podejście pokazuje ważną zmianę – potrzebną, żeby sprostać globalnym wyzwaniom. Stanowi ono część „Planu Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu”, na którego realizację firma Mars przeznaczyła miliard dolarów. W ten sposób Mars podejmuje działania na rzecz budowania lepszego, bardziej sprawiedliwego społeczeństwa i odpowiada na systemowe słabości oraz nierówności, które pandemia COVID-19 dodatkowo pogłębiła.

Palma to jedna z najbardziej wydajnych roślin na świecie, która wymaga stosunkowo niewiele zasobów takich jak ziemia, woda i nawozy. Jej uprawa może przynosić plony nawet przez 30 lat, co czyni ją atrakcyjną inwestycją, dzięki której rolnicy mogą zapewnić sobie stały dochód i środki do życia przez wiele lat. Dzięki swoim wyjątkowym cechom ma wpływ na smak, strukturę, kształt i konsystencję żywności. Ważna jest jednak jej zrównoważona uprawa, dzięki której przynosi ona wartość całemu łańcuchowi dostaw.

Poprzez radykalne upraszczanie tego łańcucha, współpracując z mniejszą grupą dostawców i przestrzegając ściśle trzech zasad: Mapowania, Zarządzania i Monitorowania, Mars może w jeszcze większym stopniu zapobiegać wylesianiu i zwiększać poszanowanie praw człowieka.

W regionie Azji i Pacyfiku firma Mars zaopatruje się obecnie w UniFuji – partnerstwie nawiązanym między United Plantations a Fuji Oil – które pozwoliło zmniejszyć liczbę tłoczni z 780 do zaledwie 1. Udało się to osiągnąć dzięki modelowi 1:1:1 oznaczającemu, że palma jest uprawiana na jednej plantacji, przetwarzana przez jedną tłocznię i jedną rafinerię przed dotarciem do Mars. Mars i UniFuji podzielają zobowiązanie do pozyskiwania zasobów w sposób, który jest korzystny zarówno dla ludzi, jak i środowiska, zgodnie z modelem, na którym firma Mars zbudowała swój uproszczony łańcuch dostaw, region po regionie, na całym świecie.

Firma lokalnie wspiera drobnych rolników np. poprzez aktywne członkostwo i finansowanie Programu Krajobrazowego Fundacji Earthworm w Aceh (Indonezja). Ma on pomóc w tworzeniu lokalnych planów ochrony, budowaniu potencjału drobnych gospodarstw i zapewnianiu alternatywnych źródeł utrzymania. W 2018 roku, wraz z Conservation International i innymi organizacjami, firma Mars stała się współautorem Coalition for Sustainable Livelihoods.

Postęp prac w ramach całego „Planu Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu”, w tym działań związanych ze zrównoważonym pozyskiwaniem oleju palmowego, jest monitorowany przez Mars na bieżąco.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

MARS RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT    /    olej palmowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!