Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mars może stracić na wycofaniu batonów nawet 2,5 mln USD

Firma, która musi wycofać produkt z rynku, traci nie tylko na kosztach tej akcji. Ucierpi także jej wizerunek, a w efekcie spadnie sprzedaż. Plastikowe cząstki znalezione przez jedną Niemkę w czekoladowym batoniku będą kosztować amerykański koncern, który jest właścicielem m.in. marki Mars, miliony dolarów. Firma przystąpiła do wycofania około 3 mln swoich produktów z 55 europejskich rynków – podaje Puls Biznesu.

Mars może stracić na wycofaniu batonów nawet 2,5 mln USD
Mars może stracić na wycofaniu batonów nawet 2,5 mln USD. Fot. shutterstock

Tak duży koncern z całą operacją sobie poradzi, choć niewątpliwie znacząco ucierpi na tym wizerunek firmy, a jeszcze bardziej jej budżet. Podobna sytuacja mogłaby być jednak ostatnim problemem każdego mniejszego przedsiębiorcy, a także wszystkich poddostawców, odpowiadających tylko za produkcję wadliwych części produktu, który musi zostać wycofany z rynku. Wiąże się to bowiem nie tylko z kosztami samej akcji wycofania (na które składa się m.in. akcja informacyjna, odebranie wadliwego towaru od odbiorców i jego utylizacja), często także za granicą, ale może też wpłynąć na spadek sprzedaży.

Michał Krukowski, underwriter ubezpieczeń OC i crisis managment w AIG twierdzi, że zgodnie z komentarzami specjalistów, pojawiającymi się w sieci, Mars może stracić w ciągu najbliższych miesięcy nawet 2,5 mln USD w wyniku spadku sprzedaży po ogłoszeniu wycofania produktów z rynku.

Czytaj więcej w "Puls Biznesu"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mars RSS ALERT    /    wycofanie batonów RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!