Mars razem z Nestle, Lindt i Ferrero zredukują liczbę kalorii w swoich słodyczach
- Autor: confectionerynews.com
- Data: 15-05-2017, 15:54

Krajowe Stowarzyszenie Słodyczy (NCA) poinformowało, że firmy te, w tym spółki zależne Lindt Ghirardelli, Russell Stover – w ciągu pięciu lat będą drukowały liczbę kalorii na froncie opakowań 90 proc. swoich najlepiej sprzedających się produktów.
NCA podało, że postępy będą monitorowane i podawane w sprawozdaniach prowadzonych przez organizację badawczą Hudson Institute.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Dyrektor ds. external affairs firmy Mars, Anthony Guerrieri, mówi, że firma zanotowała sukces i wzrost sprzedaży, gdy wprowadziła do oferty większy wybór produktów i opcje produktów z niższą liczbą kalorii. Dodaje, że dobrym przykładem tego wzrostu są produkty M&M’s – ich sprzedaż w 2016 r. wzrosła 10 razy szybciej niż cała kategoria i podkreśla, że to dlatego, że firma wprowadziła więcej opcji do wyboru od nowych smaków po opcje z niższą liczbą kalorii takie jak M&M’s Crispy i Pretzel zawierające mniej niż 200 kalorii w opakowaniu. Obecnie około jedna trzecia produktów Mars zawiera mniej niż 200 kalorii.
Mars zainwestował 200 mln USD w zeszłym roku, aby wprowadzić nowe produkty z niższą zawartością kalorii, tak aby opakowanie zawierało poniżej 200 kalorii. Firma wprowadziła ostatnio na rynek opcje M&M’s Caramel, Maltesers i Snickers Crisper, gdzie wszystkie mają poniżej 200 kalorii, wprowadziła też nowe wersje – 100 kalorii – batoników Snickers, Milky Way, Twix, Dove, 3 Musketeers, a także Skittles i Starbust.
O podobnych działaniach informowała też wcześniej firma Hershey, która włączyła do swojego pięcioletniego planu kwestię redukcji kalorii i zobowiązała się, że 50 proc. jej pojedynczo pakowanych produktów będzie zawierało 200 kalorii lub nawet mniej na każde opakowanie.
Mars zapowiedział, że w kwestii ograniczania kalorii w produktach będzie współpracował z innymi graczami z branży, w tym z Nestle, Lindt, Ferrara Candy oraz Ferrero, ponieważ najlepszą drogą na wprowadzenie znaczących zmian w tym zakresie jest współpraca całej branży, ponieważ chodzi o to, co jest dobre dla wszystkich konsumentów.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Nestle podniosło ceny, a sprzedaż i tak rośnie. Co to mówi o rynku?
-
casualowy piątek
Jan Kolański: Podobno jedyną pewną rzeczą są podatki. W Polsce - zmiany przepisów
-
Wawel z gorszym wynikiem niż przed rokiem. Spadły zyski
-
Blisko 80 proc. Polaków szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników
-
Otmuchów ma nowego prezesa. To doświadczony menedżer w branży FMCG
-
7 lipca przypada Światowy Dzień Czekolady
-
Kolejny producent wstrzymuje dostawy do Tesco. Sieć broni swojej decyzji
-
Jagodzianki grozy. Inflacja coraz bardziej namacalna
-
Gdzie Nestle szuka synergii z innymi branżami?
-
Znany producent wycofuje batony proteinowe. Były nieprawidłowo zapakowane
komentarze (0)