- Przykładami takich wariantów na rynku polskim są wegańskie lody w portfolio marek Magnum i Anita, czy też te oferowane pod marką własną GoVege przez sieć Biedronka. Co ciekawe, 19% respondentów w Polsce deklaruje, że ich zdaniem lody bezmleczne są zdrowsze niż odpowiedniki ‘regularne’ - dodaje.
W ciągu ostatnich kilku lat rynek lodów w Polsce rośnie kilkukrotnie szybciej od reszty rynku spożywczego, co jest wynikiem dobrej pogody, ale także rosnącej popularności lodów.. Polacy zjadają ok. 4 litrów lodów na głowę, co oznacza, że do największych lodożerców Polakom jeszcze sporo brakuje, ale należy pamiętać, że w Polsce sezon na lody to przede wszystkim lato i wakacje. Dlatego przez te kilka miesięcy jemy zapewne więcej niż najwięksi rekordziści.
Zdecydowany prym – przed Amerykanami (20 litów na głowę) i Australijczykami – wiodą mieszkańcy Nowej Zelandii, którzy rocznie zjadają średnio 28,4 l lodów na osobę. W Europie smakoszami lodów są Finowie, zjadając 14,2 l lodów rocznie na osobę i Szwedzi – 12 l.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.