Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mintel: Wodorosty mają szanse podbić europejski rynek przekąsek

Jak wykazali analitycy firmy Mintel, mimo że w latach 2011-2015 88 proc. nowych produktów na bazie jadalnych wodorostów przeznaczone było wyłącznie dla Azji i Pacyfiku, Europa zwiększyła swój udział w globalnym rynku do 7 proc., wyprzedzając zarówno Amerykę Północną (4 proc.), jak i Południową (1 proc.). Stary Kontynent jest obecnie drugim najbardziej innowacyjnym regionem świata jeśli chodzi o rynek jadalnych wodorostów.

Mintel: Wodorosty mają szanse podbić europejski rynek przekąsek
Europejski rynek żywności i napojów o smaku wodorostów wzrósł w latach 2011-2015 o 147 proc. fot. shutterstock

Zachodni konsumenci wciąż nie są dobrze zaznajomieni z takimi produktami, jak wodorosty do jedzenia, sushi lub zupy miso-shiru. Badania firmy Mintel wykazały, że rynek żywności i napojów o smaku wodorostów, takich jak: uzyskiwane m.in. z listownicy japońskiej kombu, nori/laver, a także wakame (undaria pierzastodzielna), wzrósł w Europie o 147 proc. w latach 2011-2015.

Jak mówi Stephanie Matucci, analityk światowego rynku żywności firmy Mintel, wodorosty od wieków doceniane są w wielu krajach Azji ze względu na smak i wartości odżywcze. – Choć w Europie glony wciąż stanowią niszę, jesteśmy przekonani, że mogą stać się kolejną żywnością z gatunku superfood. (żywność nieprzetworzona o bardzo wysokiej wartości odżywczej - przyp. red.). Ze względu na bogactwo w witaminy, minerały i białko roślinne glony stają się ciekawą propozycją dla osób poszukujących naturalnej żywności funkcjonalnej – dodaje.

Badanie Mintela wykazało, że 58 proc. Niemców i 44 proc. Anglików próbowało lub chciałoby spróbować jadalnych glonów, przede wszystkim ze względu na wysoką zawartość białka. Co więcej, 36 proc. brytyjskich konsumentów, którzy korzystają z ziół i przypraw uważa stosowanie suszonych wodorostów za ciekawą alternatywę dla solenia potraw. Warto pamiętać, że 32 proc. Niemców, 42 proc. Hiszpanów, 46 proc. Francuzów, 48 proc. Włochów i 57 proc. Polaków deklaruje, że stara się zmniejszyć lub unika spożycia soli.

- Popyt na produkty o niskiej zawartości soli rośnie. Żywność i napoje, które zmniejszają ilość sodu w diecie zyskują na popularności. Wodorosty to nie tylko naturalny substytut soli. Mają one również właściwości przeciwutleniające, antyzapalne i antybakteryjne, które mogą obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienie krwi, a także pomóc w trawieniu i odchudzaniu – kontynuuje Matucci.

Zdrowotne właściwości wodorostów stwarzają dużą szansę dla producentów na rynkach zachodnich, zwłaszcza w kategorii przekąsek. Jak wynika z analiz Mintela, 30 procent konsumentów we Włoszech, 36 proc. w Polsce i 37 proc. w Hiszpanii oczekuje szerszej oferty na rynku w kategorii przekąsek.

Oczekiwania konsumentów znajdują odzwierciedlenie w faktycznej sytuacji na rynku. 37 proc. żywności lub napojów zawierających wodorosty, które pojawiły się na rynkach europejskich w latach 2011-2015 to właśnie przekąski. Pozostałe kategorie to sosy i przyprawy (12 proc.), pieczywo (9 proc.) i zupy (8 proc.).

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    wodorosty RSS ALERT    /    owoce morza RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!