Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mintel: Wysokobiałkowe lody mogą podbić serca polskich konsumentów

Białko to w ostatnich latach niezwykle modny składnik żywności. Zwolennicy podkreślają rolę tego składnika m.in. w budowaniu masy mięśniowej i kontrolowaniu wagi ciała. Dynamicznie rozwijający się trend na żywność wysokobiałkową zachęcił wielu producentów do wzmożonej aktywności na globalnym rynku żywności i napojów.

Mintel: Wysokobiałkowe lody mogą podbić serca polskich konsumentów
fot, shutterstock

Sceptycy argumentują, że dla zdrowia i dobrego samopoczucia najlepiej spożywać wszystko z umiarem. Istnieją wszak badania, które wskazują, że spożywanie zbyt dużych ilości białka może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.

Z badań Mintela wynika, że ponad 8 na 10 Polaków słyszało o białku i jego znaczeniu. Jednocześnie czterech na 10 ankietowanych przyznało, że włącza do swojej diety więcej białka niż rok wcześniej. W ocenie analityków Mintela trend na spożywanie większych ilości białka ma silny wpływ na preferencje i oczekiwania konsumentów.

Pierwsza marka, która wprowadziła na polski rynek lody proteinowe to Whoopy Whey. Firma rozpoczęła działalność w kwietniu 2016 r. Właścicielem marki jest założona przez grupę przyjaciół niewielka spółka Protein Courtyard. Wzbogacone o izolaty białka serwatkowego lody Whoopy Whey zawierają 21 gram białka na 100 gram produktu. Jak twierdzi producent jest to zdecydowanie więcej niż w przypadku standardowych lodów dostępnych na rynku, które zawierają ok. 5 gram białka (lub mniej) na 100 gram produktu.

W swojej komunikacji marketingowej Protein Courtyard używa hasła "Lody bez wyrzeczeń”. Producent sugeruje tym samym, że bogaty w białko produkt stanowi „lepszą” alternatywę dla konsumentów o słodkim podniebieniu. Whoopy Whey podkreśla też, że proteinowe lody pomagają w bardziej efektywnym spalaniu tłuszczu oraz kształtowaniu sylwetki.

Analitycy Mintela wskazują, że lody Whoopy Whey są dostępne głównie w wybranych klubach fitness i siłowniach, a także w kilku kawiarniach i internetowym sklepie Frisco.pl. Ten sposób dystrybucji sugeruje, że marka za swoją grupę docelową uznaje przede wszystkim miłośników fitnessu i osoby regularnie odwiedzające siłownie.

Patrząc na globalny rynek, producenci wysokoproteinowych lodów szybko zdali sobie sprawę, że duży wzrost może zapewnić im skierowanie przekazu reklamowego do konsumentów zwracających uwagę na zdrowe odżywianie. Takie działanie wpisuje się w jeden ze zidentyfikowanych przez Mintela globalnych trendów rynku żywności i napojów dla 2016 roku: ‘For Every Body’. Trend ten pokazuje, że zainteresowanie żywnością dla sportowców wykazują coraz częściej nie tylko zawodowcy, ale też osoby uprawiające rozmaite aktywności amatorsko i rekreacyjnie, a także po prostu osoby ukierunkowane na zdrowy tryb życia. Przykłady pozycjonowanych w ten sposób lodów wzbogaconych w białko, które pojawiły się na rynkach światowych w ostatnim czasie i nawiązują szerzej do trendu prozdrowotnego to np. lody produkowane pod marką Koupe. Dostępny na rynku holenderskim produkt promowany jest hasłem “genialna alternatywa dla lodów”. Z kolei produkowany w Stanach Zjednoczonych pod marką ProYo i dostępny w czterech smakach ‘Protein Powered Frozen Yogurt” opisywany jest jako “mrożona przekąska na każdą chwilę”.

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    lody proteinowe RSS ALERT    /    Whoopy Whey RSS ALERT    /    aktywność na świeżym powietrzu RSS ALERT    /    sport RSS ALERT    /    kalorie RSS ALERT    /    białko RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.36.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!