Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelēz International o globalnych trendach na rynku przekąsek

Firma Mondelēz International opublikowała wyniki tegorocznego raportu State of Snacking™ - globalnego badania trendów, które analizuje rolę przekąsek w życiu konsumentów na całym świecie. Podsumowuje on m.in. dane dotyczące zmieniających się nawyków żywieniowych, trendów zakupowych i rosnącego znaczenia świadomej konsumpcji przekąsek podczas pandemii COVID-19. Raport, opracowany we współpracy z firmą badawczą The Harris Poll, oparty jest o badania przeprowadzone wśród tysięcy osób w dwunastu krajach na całym świecie.

Mondelēz International o globalnych trendach na rynku przekąsek
Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie, fot. materiały prasowe

 – Wyniki tegorocznego raportu State of Snacking wskazują na wzrost spożycia przekąsek na całym świecie oraz wpływ pandemii COVID-19 na zmianę naszych przyzwyczajeń związanych z jedzeniem. Przekąski, które jedliśmy często w biegu, są teraz nieodłącznym elementem rodzinnych rytuałów i sposobem, by cieszyć się chwilą przyjemności – tu i teraz. Konsumenci dodatkowo przywiązują większą uwagę do jakości produktów, kontroli porcji oraz świadomej konsumpcji. Wiemy, jak ważny jest zdrowy styl życia i zbilansowana dieta, dlatego chcemy inspirować naszych konsumentów do większej uważności jeśli chodzi o ich codzienne  nawyki żywieniowe. Nieustannie pracujemy nad profilem żywieniowym naszych produktów, ich składem oraz dostępnymi porcjami, aby wesprzeć konsumentów w racjonalnym odżywianiu i ułatwić im świadome wybory żywieniowe – powiedział Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie.

Jak wynika z raportu, spożycie przekąsek na całym świecie wzrosło, ponieważ konsumenci spędzają więcej czasu w domu. Jednocześnie większość respondentów postrzega spożywanie przekąsek jako coraz większą część ich „nowej normalności”. Prawie 9 na 10 dorosłych na świecie (88%) deklaruje, że podczas pandemii je więcej (46%) lub tyle samo (42%) przekąsek co wcześniej. Niemal trzy czwarte millenialsów (73%) twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez przekąsek. A 6 na 10 respondentów (58%) zakłada, że spożywanie przekąsek będzie częścią ich „nowej normalności” nawet po zakończeniu pandemii. Zdaniem dwóch trzecich respondentów (65%) obecna sytuacja będzie miała długoterminowy wpływ na to, w jaki sposób konsumujemy przekąski jako społeczeństwo.

Przekąski czymś więcej niż tylko jedzeniem

Konsumenci postrzegają przekąski jako ważne źródło komfortu i poczucia więzi społecznych, zwłaszcza w ciągu ostatniego roku. Czas na przekąskę daje poczucie satysfakcji i spokoju, a większość respondentów zauważa, że jest także sposobem na odwrócenie uwagi od codziennych trudności. Poczucie komfortu jest głównym motorem jedzenia przekąsek w tym roku. Ponad połowa dorosłych na świecie wybiera marki przekąsek znane z dzieciństwa (53%) i przekąski, które przywracają dobre wspomnienia (59%) podczas pandemii. Dwie trzecie osób twierdzi, że czas na przekąskę to jeden z niewielu momentów spokoju (64%) i przyjemnych chwil w ciągu dnia (63%). Większość badanych (57%) deklaruje również, że obecnie spożywa przekąski w sposób bardziej uważny i świadomy (co jem, jakiej to jest jakości itp.) koncentrując się na jedzeniu „tu i teraz”.

więcej informacji:

Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    Mondelez Polska RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Marcin Dobrock RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!