Marża producenta słodyczy spadła w IV kwartale do 37 proc. z 39,4 proc. rok wcześniej. Największymi problemami dla firmy były coraz wyższe ceny surowców, kosztów transportu i pracy. Ponadto firma boleśnie odczuła skutki sześciotygodniowego strajku zorganizowanego w sierpniu przez ok. tysiąc pracowników w swoich fabrykach w Stanach Zjednoczonych.

To, w połączeniu ze wzrostem popytu i ciągłymi problemami z łańcuchem dostaw, uszczupliło zapasy producenta. - Weszliśmy w 2022 r. z niskimi zapasami i pracujemy nad odbudową ich poziomu, co w obecnym środowisku wymaga czasu - powiedział w rozmowie z Reuterem dyrektor finansowy Luca Zaramella.

Mondelez i cele na 2022 r.

- Rok 2021 był kolejnym rokiem dobrych wyników finansowych, pomimo trudnego otoczenia makro – komentował z kolei Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny. To, co pomogło firmie to duży wolumen sprzedaży i trendy konsumenckie, które zwłaszcza przed świętami spowodowały większą sprzedaż. Dirk Van de Put podkreślił też, że jest przekonany, że uda się zrealizować także cele na 2022 r. i dalszą przyszłość. Firma spodziewa się dalszego wzrostu inflacji w nadchodzących miesiącach. W całym 2022 roku grupa spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży netto o ponad 3 procent.

W całym 2021 r. przychody koncernu netto wzrosły o 8 proc.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl