Mondelēz International, do której należy Cadbury, twierdzi, że nie będzie już dalej apelować, aby chronić swój charakterystyczny odcień fioletu czy też purpury na opakowaniach Cadbury.

Firma przegrała ostatnia batalię. Sąd apelacyjny orzekł, że kolor jest pojęciem zbyt rozległym, by można go było zarejestrować. Według sądu taki znak towarowy byłby za mało precyzyjny, przejrzysty i obiektywny.

Odcień purpury o nazwie Pantone 2865c stał się przedmiotem sporu między Cadbury a koncernem Nestle wiele lat temu.

Długo trwająca batalia prawna Cadbury w celu jest ochrony charakterystycznego koloru purpury zakończyła się wraz z momentem, gdy spółka-matka Mondelēz International poddała się w tej batalii.

Marka Cadbury w 2012 roku wprowadziła swój odcień purpury na opakowaniach i zakazała innym czekoladom używania tego samego odcienia fioletu. Mondelēz próbował rozszerzyć znak towarowy, tak aby ochronić też kolor, nawet jeśli byłby widoczny tylko na niewielkiej części opakowania.

- Jest to interesujący, ale nie całkiem nieoczekiwany wniosek w kwestii tej batalii o znak towarowy Cadbury, biorąc pod uwagę niekorzystną decyzję, którą otrzymał z Sądu Apelacyjnego w grudniu zeszłego roku. Zarejestrowanie znaku towarowego Cadbury z 1995 r. okazało się możliwe do unieważnienia, gdy jej kolejny wniosek z 2004 r. - dotyczący tego samego znaku towarowego - został skutecznie zaskarżony przez Nestlé, na podstawie tego, że znak graficzny nie został zastrzeżony z całkowitą pewności i precyzją. Wygląda na to, że Cadbury podjął decyzję o zrzeczeniu się tej rejestracji z 1995 r. i uniknięciu dalszego sporu - komentuje Joshua Little, partner w kancelarii prawnej Fieldfisher.

Konkurencyjne Nestlé zakwestionował znak towarowy w 2013 r. i wygrał apelację, twierdząc, że ten znak towarowy może zagrozić opakowaniom jego orzechowej i karmelowej czekolady o nazwie Purple One i Quality Street.

W grudniu Sąd Apelacyjny w Londynie odrzucił  apelację Cadbury i zdecydował nie dopuszczać do dalszych odwołań, co oznacza, że konkurencyjne marki mogą prawdopodobnie używać fioletowego odcienia.

- Ciekawe będzie zobaczyć w jakim kierunku będzie teraz zmierzać Cadbury. Może nadal być w stanie ochraniać niezarejestrowane prawa do koloru fioletowego, który od dawna kojarzy się z tą marką, ale wtedy będzie się to wiązało się z dużym obciążeniem dowodowym – mówi Little.

Rzecznik prasowy Mondelēz International powiedział zaś, że firma nie odwołała się od decyzji, ale nadal będzie chronić to, co uważa za wyróżniający znak firmowy.

Mondelēz odniósł zwycięstwo prawne nad Nestlé dwa lata temu, powstrzymując rywala przed uzyskaniem znaku towarowego dla kształtu KIT KAT Four Fingers.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl