Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelez International notuje nieznaczny spadek przychodów

Grupa Mondelez International, do którego należy Mondelez Polska, opublikował wyniki za drugi kwartał 2014 roku. Koncern osiągnął 622 mln USD zysku, co oznacza wzrost rok do roku o 3,5 proc. Przychody spadły o 1,8 proc., do 8,4 mld USD.

Mondelez International notuje nieznaczny spadek przychodów
Fot. Mondelez Polska

Natomiast przychody liczone bez akwizycji i dezinwestycji wzrosły o 1,2 proc. rok do roku. Zysk operacyjny wzrósł o 10,6 proc., do 957 mln USD.
- Realizujemy nasze strategiczne cele, w tym redukcję kosztów. Chcemy wzmocnić dział przekąsek, będący naszym core biznesem, uprościć operacje i zwiększyć marże - mówi Irene Rosenfeld, prezes Mondelēz International. - Osiągnęliśmy duży wzrost marży operacyjnej oraz wzrost zysku na akcję, pomimo tego, że otoczenie makroekonomiczne wciąż pozostaje wyzwaniem - dodaje.

Jak mówi, przychody koncernu odzwierciedlają trudne warunki panujące w globalnym handlu detalicznym, a także są efektem polityki cenowej.
Przychody „organiczne" (bez akwizycji i dezinwestycji) na rynkach wschodzących, do których należy rynek polski, wzrosły o 4,7 proc., natomiast przychody na rynkach rozwiniętych spadły o 1,2 proc. W regionie Europy Środkowej i Wschodniej, Środkowego Wschodu i Afryki przychody wzrosły o 6,3 proc. Z kolei rynki Europy zanotowały 1,9 proc. spadku.

Po sześciu miesiącach zakończonych w czerwcu tego roku grupa Mondelēz International osiągnęła 17,1 mld USD przychodów, co oznacza spadek o 1,5 proc. Przychody nie uwzględniające akwizycji wzrosły natomiast o 2 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 5,9 proc., do 1,8 mld USD, a zysk przypadający akcjonariuszom był niższy o 31 proc. i wyniósł 785 mln USD.

Mondelēz International nieznacznie obniżył prognozę wzrostu przychodów (liczonych „organicznie") na 2014 rok. Obecnie zakłada wzrost o 2-2,5 proc., podczas gdy wcześniej spodziewał się około 3 proc. wzrostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Irene Rosenfeld RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.66.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!