Mondelez na FRSiH: Innowacyjność nie ma specjalnie zastosowania do żywności
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 08-11-2018, 14:38

– Jedzenie zaspokaja wiele potrzeb: zaspokaja głód, sprawia przyjemność, ma także funkcję społeczną. Jemy podczas chrzcin, komunii, ślubu, styp... Spotykamy się i jemy. Wiele firm, także Mondelez, w komunikacji marketingowej nawiązuje do wspólnego jedzenia oraz dzielenia się produktem – mówił Krzysztof Skierkowski.
Prelegent odniósł się także do sukcesu marek Mondelez International. Zwrócił uwagę zwłaszcza na rolę marek „local heritage”, czyli produktów, która firma nabyła w czasie swojej ekspansji geograficznej i których się nie pozbyła, ponieważ były znaczące dla danego kraju.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
– W Polsce takim flagowym produktem jest wafelek Prince Polo. Kiedy kupowaliśmy w 1973 roku Olzę produkcja wynosiła 3 tys. ton batoników rocznie. W tej chwili jest to powyżej 15 tys. ton. Dzieje się to w tym samym zakładzie. Postęp został osiągnięty dzięki nowoczesnej technologii. Sama receptura batonika się jednak nie zmieniła – tłumaczył.
Podkreślił, że polski konsument jest przyzwyczajony, że Prince Polo ma mieć określony smak. Nie jest zbyt chętny na nowe smaki.
– Próbowaliśmy robić nowe smaki i nie wyszło. Sprzedaż Prince Polo Classic to 80% całej sprzedaży – przyznał.
Innym klasykiem i podobnym przykładem ukazującym siłę znanych produktów jest produkowane w Szwajcarii Tablerone.
– To jeden zakład, który produkuje na cały świat. I tu też technologie i maszyny zostały zmienione, ale nie zmieniono składu, receptury i surowców. Do tego stopnia, że wciąż jeszcze używamy tam miodu z agawy w Meksyku oraz to samo mleko w proszku. Jakbyśmy ulegli pokusom tańszej produkcji, to być może część klientów, by odeszła – zasugerował prelegent.
Krzysztof Skierkowski był prelegentem debaty Produkt i firma spożywcza "nowej ery", która odbyła się 5 listopada 2018 roku w ramach XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Tadeusz Gołębiewski. Kim był właściciel Tago i znanej sieci hoteli?
-
Jakie segmenty słodyczy są najbardziej rozwojowe?
-
Producent słodyczy z Ukrainy chce wejść do Polski. Co oferuje?
-
Pracownicy fabryki M&M'sów wpadli do zbiornika z czekoladą. Uratowali ich strażacy
-
Grupa Otmuchów z nową marką Bebeto. Myśli o rozwoju w kategorii żelków
-
GIS ostrzega przed popularnymi słodyczami
-
GIS ostrzega przed pierniczkami znanej marki
-
266 potwierdzonych przypadków salmonellozy po spożyciu produktów Ferrero
-
Trwa wielkie czyszczenie fabryki Ferrero w której rozprzestrzeniła się salmonella
-
Grupa Otmuchów ze stratą za pierwszy kwartał 2022
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (1)
Czyli Pan nie jest w stanie odróżnić innowacji procesowej od produktowej. Właśnie dzięki innowacji notują dynamikę produkcji.
Odpowiedz