Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Mondelez na FRSiH: Innowacyjność nie ma specjalnie zastosowania do żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2018, 14:38
– Innowacyjność jako taka nie ma specjalnie zastosowania do żywności, a tzw. produktów tradycyjnych nie da się porównać do produktów masowych – mówił Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International RDQ Sp. z o.o. podczas debaty Produkt i firma spożywcza "nowej ery", która odbyła się w ramach FRSiH.
Mondelez na FRSiH: Innowacyjność nie ma specjalnie zastosowania do żywności
Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International RDQ Sp. z o.o.

– Jedzenie zaspokaja wiele potrzeb: zaspokaja głód, sprawia przyjemność, ma także funkcję społeczną. Jemy podczas chrzcin, komunii, ślubu, styp... Spotykamy się i jemy. Wiele firm, także Mondelez, w komunikacji marketingowej nawiązuje do wspólnego jedzenia oraz dzielenia się produktem – mówił Krzysztof Skierkowski.

Prelegent odniósł się także do sukcesu marek Mondelez International. Zwrócił uwagę zwłaszcza na rolę marek „local heritage”, czyli produktów, która firma nabyła w czasie swojej ekspansji geograficznej i których się nie pozbyła, ponieważ były znaczące dla danego kraju.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

– W Polsce takim flagowym produktem jest wafelek Prince Polo. Kiedy kupowaliśmy w 1973 roku Olzę produkcja wynosiła 3 tys. ton batoników rocznie. W tej chwili jest to powyżej 15 tys. ton. Dzieje się to w tym samym zakładzie. Postęp został osiągnięty dzięki nowoczesnej technologii. Sama receptura batonika się jednak nie zmieniła – tłumaczył.

Podkreślił, że polski konsument jest przyzwyczajony, że Prince Polo ma mieć określony smak. Nie jest zbyt chętny na nowe smaki.

– Próbowaliśmy robić nowe smaki i nie wyszło. Sprzedaż Prince Polo Classic to 80% całej sprzedaży – przyznał.

Innym klasykiem i podobnym przykładem ukazującym siłę znanych produktów jest produkowane w Szwajcarii Tablerone.

– To jeden zakład, który produkuje na cały świat. I tu też technologie i maszyny zostały zmienione, ale nie zmieniono składu, receptury i surowców. Do tego stopnia, że wciąż jeszcze używamy tam miodu z agawy w Meksyku oraz to samo mleko w proszku. Jakbyśmy ulegli pokusom tańszej produkcji, to być może część klientów, by odeszła –  zasugerował prelegent.

Krzysztof Skierkowski był prelegentem debaty Produkt i firma spożywcza "nowej ery", która odbyła się 5 listopada 2018 roku w ramach XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ab 2018-11-08 18:58:35

    Czyli Pan nie jest w stanie odróżnić innowacji procesowej od produktowej. Właśnie dzięki innowacji notują dynamikę produkcji.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!