Mondelez rozpoczyna budowę Centrum ds. Badań, Rozwoju i Jakości pod Wrocławiem
Przedstawiciele Mondelēz International symbolicznie rozpoczęli w Bielanach Wrocławskich budowę globalnego Centrum ds. Badań, Rozwoju i Jakości. Obiekt będzie gotowy w 2017 roku. Wartość inwestycji to 15 mln USD.

W nowoczesnym centrum prowadzone będą badania nad jakością, opakowaniami, preferencjami i oczekiwaniami konsumentów, a także konsultacje w sprawach regulacji dotyczących żywności.
W Centrum Badań i Rozwoju pracę znajdzie 250 ekspertów z całego świata. Obiekt będzie częścią globalnej sieci ośrodków badawczo-rozwojowych spółki Mondelēz. Nowe globalne Centrum ds. Badań, Rozwoju i Jakości to kolejna po Linii Przyszłości, uruchomionej w Skarbimierzu w ubiegłym roku, duża inwestycja Mondeleza w Polsce.
− Polska jest dla nas kluczowym rynkiem o znaczącym potencjale wzrostu i jednym z naszych najważniejszych rynków w Europie Środkowej. Dlatego właśnie tu tworzymy centrum badawczo rozwojowe o światowym zasięgu. Polska, a Wrocław w szczególności, to doskonała lokalizacja, a także miejsce, w którym tak lubiane przez miliony Polaków marki, jak Milka, belVita, Oreo i wiele innych, będą nabierały smaku − mówi Rob Hargrove, wiceprezes Zarządu ds. Badań, Rozwoju i Jakości w Mondelēz International.
– Dzisiejsze symboliczne rozpoczęcie budowy Centrum Badań i Rozwoju to bardzo ważne wydarzenie dla naszej firmy, nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Dzięki temu w Polsce będziemy realizować kilka ciekawych projektów dla dwóch kategorii: czekolady i ciastek. To fantastyczna perspektywa rozwoju i niesamowite możliwości – mówi Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska.
− Oprócz szerokiego zakresu prac badawczych, testów i tworzenia nowych rozwiązań, a także najbardziej innowacyjnych technologii, pozyskujemy do swojego zespołu najlepszych specjalistów w swojej klasie i chcemy wykorzystać cały ich potencjał, aby dostarczać naszym konsumentom produkty, które naprawdę kochają i których poszukują − wyjaśnia Adam Gajewski, dyrektor nowego Centrum Badań i Rozwoju.
Mondelez Polska sp. z o.o. jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na rynku od 1992 roku. Oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą funkcjonuje w Polsce od 29 kwietnia 2013 r. Zatrudnia blisko 3300 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.