Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelez walczy o otyłością. Poprawia skład produktów i zmniejsza porcje

- Strategia Mondelez International w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu skupia się na 4 obszarach: odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, bezpieczeństwa pracowników i produktów oraz współpracy ze społecznościami lokalnymi, a także promowania lepszych wyborów żywieniowych i sięgania po przekąski w racjonalny sposób, a także zdrowego stylu życia. Ten obszar jest dla nas szczególnie istotny – staramy się wprowadzać nie tylko zmiany w składzie oferowanych przez nas przekąsek, ale także edukować konsumentów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Małgorzata Babik, Manager Corporate Affairs, Poland and Baltics, Mondelez Polska, sp. z.o.o.

Mondelez walczy o otyłością. Poprawia skład produktów i zmniejsza porcje
Mondelez zwiększa liczbę produktów, które oferowane są w indywidualnie pakowanych porcjach; fot. shutterstock.com

Mondelez stawia m.in. na poprawę składu i mniejsze porcje. - W tej dziedzinie firma od 2012 r. zwiększyła ogólny udział zbóż pełnoziarnistych w przekąskach z portfolio firmy o 23 proc. Planowo, co ogłosiliśmy w naszym raporcie społecznej odpowiedzialności biznesu, realizowany jest również cel redukcji zawartości sodu o 10 procent do 2020 r. Zgodnie ze strategią firmy, prowadzone są także działania mające na celu redukcję udziału tłuszczy nasyconych o 10 procent do 2020 r. Pod koniec 2014 r. obecność tego składnika była niższa o 1 procent w skali całej oferty – dodaje Małgorzata Babik. Jako przykład podaje ciastka marki BelVita.

Od 2012 roku Mondelez konsekwentnie zwiększa liczbę produktów, które oferowane są w indywidualnie pakowanych porcjach. Od 2012 r. oferta tych wyrobów zwiększyła się o 16 proc., a celem jest osiągnięcie 25 proc. w 2020 roku.

Kolejnym aspektem walki z otyłością jest brak reklam skierowanych do dzieci. - Mondelez w Polsce jest sygnatariuszem „Kodeksu reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12”, opartego na europejskiej samoregulacji EU Pledge. Naczelną zasadą przyjętej przez reklamodawców samoregulacji jest niepromowanie produktów żywnościowych, które nie spełniają Kryteriów Żywieniowych zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia  przy audycjach skierowanych do dzieci poniżej 12 roku życia. Polska samoregulacja branży spożywczej jest pierwszą tego typu w Europie – tłumaczy Małgorzata Babik.

W obszarze promowania zdrowego stylu życia, Mondelez Polska uczestniczy w kampanii  edukacyjnej “Trzymaj formę”. Program jest realizowany jako wspólna inicjatywa Polskiej Federacji Producentów Żywności, której celem jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mondelez International RSS ALERT    /    otyłość RSS ALERT    /    nadwaga RSS ALERT    /    Małgorzata Babik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!