Mondelez finalizuje przejęcie za 2 mld dolarów
3 stycznia 2022 r. Mondelēz International ogłosił, że sfinalizował przejęcie Chipita Global SA, jednego z liderów rynku rogalików i wypieków w Europie Środkowo-Wschodniej w kategorii przekąsek. To końcowy etap transakcji, o której pisaliśmy w maju 2021 roku. Mondelez przejmuje właściciela marki 7 Days
Przejęcie stanowi kamień milowy w planie strategicznym spółki, koncentrującym się na przyspieszeniu wzrostu w głównych dzielnicach przekąskowych, przy jednoczesnym dalszym rozszerzaniu obecności na kluczowych rynkach.
Chipita wzmocni Mondeleza?
Założona w Grecji ponad 40 lat temu firma Chipita SA dostarcza rogaliki i inne marki pieczonych przekąsek do dwóch miliardów konsumentów w ponad 50 krajach. Przejęcie wzmacnia ofertę Spółki w atrakcyjnej globalnej kategorii pakowanych pieczonych przekąsek o wartości 65 miliardów dolarów i umożliwia Mondelēz International oferowanie szerokiego portfolio pieczonych przekąsek w Europie, ze znacznie zwiększoną obecnością na szybko rozwijających się rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
- Cieszymy się, że możemy oficjalnie powitać Chipita Global SA w Mondelēz International, łącząc nasze silne marki i dziedzictwo, ponieważ nadal dostarczamy pyszne przekąski i wprowadzamy innowacje w naszych markach, aby sprostać szerokiej gamie zmieniających się potrzeb konsumentów – powiedział Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny Mondelēz International.
- Kultowe marki Chipita i znacząca skala w tak wielu atrakcyjnych lokalizacjach geograficznych sprawiają, że są one silnym strategicznym uzupełnieniem naszego istniejącego portfolio i przyszłych ambicji wzrostu w Europie i poza nią - dodał.
Jakie plany ma Mondelez wobec Chipity?
Chipita jest liderem rozwoju i wzrostu w sektorze rogalików i pieczonych przekąsek w wielu krajach, napędzany silnymi innowacjami i możliwościami produkcyjnymi. Przejęcie oferuje duże możliwości dla innowacji, łącząc kultowe marki Mondelēz International, takie jak Cadbury i Milka, z markami rogalików Chipita i pieczonych przekąsek, takimi jak 7Days. Formalny proces integracji wejdzie w życie w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Mondelēz International wykorzysta możliwości sieci dystrybucyjnej Chipita w Europie Środkowej i Wschodniej, aby wzmocnić własną dystrybucję w regionie, jednocześnie kontynuując wprowadzanie swoich marek do nowych krajów w regionie i poza nim. Spółka spodziewa się również wykorzystać zróżnicowane możliwości Chipita Global SA z dodatkowym doświadczeniem w zakresie zamówień i produkcji.
Przejęcie Chipita Global SA opiera się na ciągłej ekspansji Mondelēz International w szybko rozwijających się segmentach przekąsek. W 2021 roku firma przejęła Grenade, wiodącą brytyjską firmę zajmującą się odżywianiem; Gourmet Food Holdings, wiodąca australijską firmę spożywczą w atrakcyjnej kategorii herbatników i krakersów premium; i Hu, firmę zajmująca się przekąskami w Stanach Zjednoczonych.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (4)
Koniec jakości, Mondelez dowali cukru i chemii
OdpowiedzMondelez żydowska firma podstępem, podkupiła Cadbury, a teraz dalszą ekspansja. Jakoś komisja ewropejska nie ma problemu z z przewagą na rynku przekąsek.
Odpowiedztakie czasy, najlepsze firmy spożywcze rozwijają się i stawiają na nowe produkty właśnie łącząc się z innymi. Biznesowo świetny ruch, zobaczymy co wymyślą w ramach nowości
Odpowiedzciekawy jestem jak szybko MENDELES zabierze dystrybucję Chipity od FRITO LAY POLAND W sumie FRITO jako część PepsiCo jest większe od całego MENDELEZA
Odpowiedz