Globalnie koncern podniósł swoje ceny o nieco ponad 5%, choć rekordowe podwyżki pojawią się na rynku amerykańskim, gdzie sięgną 8,5%. Jednocześnie szef koncernu zapowiedział, że jeśli koszty działalności i produkcji nadal będą rosnąć, ceny produktów także będą sukcesywnie podnoszone.
Podsumowując I kwartał 2022 roku Nestlé raportowało wzrost sprzedaży o 5,4%. Najlepiej sprzedającymi się markami są Purina, Nescafé i KitKat.
Jedną z przyczyn rosnącej inflacji jest wojna na Ukrainie, która sprowadziła na koncern falę krytyki. Nestlé nie chciało opuścić rosyjskiego rynku a przed wybuchem wojny było największym branżowym reklamodawcą – firma wydała w 2021 roku 6,12 mld rubli na reklamę w Rosji.
Pod naporem krytyki koncern zaprzestał sprzedaży w Rosji niektórych artykułów, które uznał za „niekonieczne do życia”, jak np. słodycze KitKat czy Nesquik. Pozostałe produkty nadal są dostępne na rosyjskim rynku, co firma tłumaczy względami humanitarnymi.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (0)