Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Nestle podpisało nowe porozumienie ws. oleju palmowego

Nestlé Polska podpisało nowe Porozumienie Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, którego celem strategicznym jest osiągnięcie w Polsce poziomu 100 proc. zrównoważonego oleju palmowego do 2023 roku.

Nestle podpisało nowe porozumienie ws. oleju palmowego
Nestlé Polska podpisało nowe Porozumienie Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego. fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 23-06-2020, 15:54

Czternastu koalicjantów zobowiązało się do efektywnego obniżania poziomu zużycia niecertyfikowanego oleju palmowego na rzecz tego z certyfikatem RSPO tak, by najpóźniej do 2023 roku osiągnąć poziom 100% zrównoważonego surowca. Zobowiązanie i Mapa Drogowa PKZOP obejmują także kompleksowe działania edukacyjne, w tym m.in. współpracę z instytutami badawczymi i zwiększanie świadomości środowiskowej oraz zdrowotnej w zakresie certyfikowanego oleju palmowego wśród konsumentów. Członkowie Koalicji podpisali się też pod deklaracją prowadzenia aktywnego dialogu z rządem w celu opracowania środowiskowej polityki pozyskiwania surowców rolnych, w tym oleju palmowego.

Podczas konferencji przedstawiono również analizę „Poziom zużycia certyfikowanego oleju palmowego w Polsce”, która została przeprowadzona przez Frost & Sullivan na zlecenie PKZOP. Jak pokazuje raport, w 2019 roku ponad połowa polskiego rynku korzystała z certyfikowanego oleju palmowego. Wśród sygnatariuszy Koalicji odsetek ten wyniósł już ok. 85%, z najwyższymi wskaźnikami w sektorze spożywczym.

- Bardzo cieszy nas, że jako członkowie Koalicji, a szczególnie przedstawiciele branży spożywczej, jesteśmy częścią pozytywnych zmian w zakresie korzystania w Polsce z certyfikowanego oleju palmowego. Musimy jednak pamiętać, że tylko kolektywne działanie pozwoli zapobiec nadmiernej eksploatacji lasów tropikalnych. Dlatego właśnie – obok szeregu własnych narzędzi, jak m.in. mapowanie łańcucha dostaw czy monitoring satelitarny Starling, których używamy, by zapobiec wylesianiu – aktywnie wspieramy inicjatywy, które jak PKZOP, inspirują innych i wyznaczają kierunki rozwoju biznesów w poszanowaniu dla środowiska – komentuje Edyta Iroko z Nestlé Polska.

Swoje zobowiązania pod względem odpowiedzialnego pozyskiwania oleju palmowego Nestlé ogłosiło już w 2010 roku w ramach programu „No Deforestation”, którego celem jest zatrzymanie globalnego wylesiania. Firma zapowiedziała wtedy, że do 2023 roku olej palmowy stosowany do produkcji jej artykułów spożywczych będzie posiadał certyfikat RSPO. Nestlé podejmuje szereg kroków na rzecz ochrony lasów tropikalnych – w 2018 roku jako pierwszy producent żywności na świecie wdrożyło satelitarny system Starling, który pozwala monitorować łańcuch dostaw oleju palmowego i weryfikować, czy nie dochodzi w nim do procesu wylesiania.

Oprócz Nestlé, wśród 14 koalicjantów PKZOP są m.in. Carrefour, Jeronimo Martins, Ferrero, Mondelēz, Lotte Wedel, Basf i WWF.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nestle RSS ALERT    /    olej palmowy RSS ALERT    /    Edyta Iroko RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 66.249.70.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!