Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Nestle powalczy na rynku czekolad premium

Koncern Nestle zdecydował się rzucić wyzwanie producentom czekolad z segmentu premium, takim jak choćby Lindt & Sprüngli. Firma rozszerzyła właśnie dostepność swojego luksusowego brandu Cailler, dotychczas sprzedawanego wyłącznie w Szwajcarii, o Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię i Niemcy. Jeśli wierzyć doniesieniom "USA Today", kolejne kraje są już w kolejce.
  • Autor: USA Today
  • Data: 01-10-2015, 15:05
Nestle powalczy na rynku czekolad premium
Fabryka Cailler w miejscowości Broc. (fot. Wikimedia Commons/Badener, na lic. CC BY-SA 3.0)

Czekolada Cailler sprzedawana będzie przez Nestle poza Szwajcarią za pośrednictwem internetowej platformy Amazon. Od 1 października wysyłki produktów pod tą marką realizowane są do Niemiec, Wielkiej Brytanii i USA, a jeszcze w tym roku czekolady mają zacząć trafiać również do Chin. "USA Today" odnotowuje, że Cailler trafiło w bieżącym tygodniu do sprzedaży również w sklepach na czterech lotniskach: w Genewie, Zurychu, Dubaju i Singapurze. Ekspansji marki poza Szwajcarię towarzyszy szeroko zakrojona kampania marketingowa.

O komentarz odnośnie tego, czy produkty pod marką Cailler w najbliższej przyszłości trafią również do Polski, poprosiliśmy dzisiaj polski oddział firmy Nestle. Do momentu publikacji niniejszego artykułu odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Cailler to marka, której początki datowane są na rok 1819. To wtedy François-Louis Cailler wyprodukował pierwszą w historii Szwajcarii tabliczkę czekolady, w Corsier k. Vevey. Zięć Caillera, Daniel Peter, w 1875 r. wpadł na pomysł, jak połączyć zwykłą czekoladę ze skondensowanym mlekiem wytwarzanym w gospodarstwie jego sąsiada (którym był... Henri Nestle) w celu wytworzenia mlecznej czekolady. Firma Nestle odkupiła markę Cailler w 1929 r.

Jak zauważa "USA Today", segment czekolad premium to obszar, w którym Nestle spisuje się słabiej od bezpośrednich konkurentów na rynku słodyczy. Gazeta przypomina, że dyrektor generalny Nestle, Paul Bulcke, podczas ubiegłorocznej konferencji dla inwestorów wspomniał, że segment czekolad premium "jest przyczyną jego zażyłej frustracji".

Również Jack Skelly, analityk rynku pracujący dla firmy Euromonitor International, w rozmowie z "Financial Times" przyznał, że Nestle cierpi z powodu braku silnego czekoladowego brandu premium w Europie Zachodniej i USA. To między innymi z tej przyczyny udział Nestle w rynkach czekoladowych w krajach Europy Zachodniej skurczył się od 2010 r. o 1 punkt procentowy. Obecnie 40 proc. przychodów firmy w segmencie wyrobów czekoladowych pochodzi ze sprzedaży wyrobów pod marką KitKat.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!