Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Nestle zainwestuje do 2,1 mld USD w recykling plastiku

Szwajcarki koncern Nestle dąży do przyspieszenia rozwoju innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonych opakowań. W przypadku plastiku dozwolonego do kontaktu z żywnością firma zainwestuje do 2 mld CHF na przejście z pierwotnych tworzyw sztucznych na takie, które pochodzą z recyklingu.

Nestle zainwestuje do 2,1 mld USD w recykling plastiku
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 16-01-2020, 11:33

- Żaden plastik nie powinien trafić na wysypisko ani do środowiska. Sprawienie, żeby tworzywa sztuczne z recyklingu nadawały się do pakowania żywności, stanowi ogromne wyzwanie dla naszej branży. Dlatego też, oprócz zmniejszenia zużycia plastiku i zbiórki odpadów z tego tworzywa, chcemy stworzyć obieg zamknięty i sprawić, że więcej tworzyw sztucznych będzie można w nieskończoność poddawać recyklingowi. Podejmujemy odważne kroki w celu stworzenia szerszego rynku dla plastiku z recyklingu do kontaktu z żywnością i pobudzenia innowacji w branży opakowaniowej. Zapraszamy innych, aby się do nas przyłączyli – mówi Mark Schneider, Prezes Nestlé. 

- Cieszymy się, że Nestlé zobowiązało się zainwestować 2 mld CHF w stworzenie gospodarki obiegu zamkniętego dla plastiku oraz zmniejszenie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach o jedną trzecią do 2025 r. Poprzez eliminację plastiku, którego nie potrzebujemy, ponowne przetwarzanie tworzyw sztucznych, których potrzebujemy oraz innowacje takie jak modele wielokrotnego użytku czy nowe materiały – możemy stworzyć gospodarkę, w której plastik nigdy nie stanie się odpadem – mówi Andrew Morlet, Prezes Fundacji Ellen MacArthur.

Dwa lata temu Nestlé zobowiązało się, że do 2025 roku 100% opakowań firmy będzie nadawało się do recyklingu lub ponownego użycia. Bazując na tej deklaracji, firma zredukuje zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią w tym samym okresie. Jednocześnie Nestlé współpracuje z innymi podmiotami w celu rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego, a także podejmuje działania, których celem jest oczyszczenie oceanów, jezior i rzek z plastikowych odpadów.

Jakość i bezpieczeństwo produktów są najważniejsze, a opakowanie odgrywa ważną rolę w ich zapewnieniu. Dostępność plastiku z recyklingu, który byłby przeznaczony do kontaktu z żywnością jest ograniczona, ponieważ uzyskanie takiego surowca jest trudne. Aby stworzyć rynek dla takich tworzyw i pobudzić na nie popyt, Nestlé zobowiązało się do pozyskania 2 mln ton metrycznych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu i dozwolonych do kontaktu z żywnością. W tym celu firma przeznaczyła ponad 1,5 mld CHF na wypłatę premii za te materiały do 2025 r. Nestlé będzie dążyć do zwiększenia efektywności operacyjnej, aby utrzymać neutralność przychodów tej inicjatywy.

więcej informacji:

Nestle RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    recykling RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    Mark Schneider RSS ALERT    /    Andrew Morlet RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!