Nielsen: Konsumenci szukają normalności w czasie obostrzeń, wracają do alkoholi i art. przyjemnościowych (wideo)
- Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
- Data: 06-04-2020, 11:48

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Na przestrzeni ostatniego miesiąca otoczenie rynkowe zmieniło się diametralnie i widać to było doskonale w pierwszych dwóch tygodniach marca – bardzo gwałtowne wzrosty sprzedaży kategorii FMCG, to były zakupy na zapas, zapobiegawcze. Koszyk artykułów spożywczych notował dwucyfrowe wzrosty, nawet 57 proc. osiągając poziomy jak przed świętami Bożego Narodzenia, czyli najwyższe w roku. Większość kategorii notowała potężne wzrosty, zupełnie niespotykane o tej porze roku, były to ewidentnie zakupy za zapas – mówi serwisowi portalspzowyczy.pl Marcin Cyganiak, Commercial Director Nielsen.
- Od kolejnego tygodnia – od 16 marca - weszliśmy w następną fazę. Restrykcje dla konsumentów są coraz głębsze, coraz silniejsza jest izolacja i coraz rzadsze są wyprawy do sklepów, a Polacy zaczynają konsumować zapasy, które robili z tygodniach poprzednich. W tygodniu 12. tym obserwujemy już spadek koszyka produktów o ok. 7,5 proc. – dodaje.
komentarze (0)