Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Niemal co piąty Polak planuje wydać na świąteczne słodycze więcej niż w zeszłym roku

Święta to jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych dla producentów słodyczy. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi, większość konsumentów (69%) wyda na bożonarodzeniowe słodycze przynajmniej tyle samo co w ubiegłym roku, a blisko co piąty badany (18%) planuje na słodkie prezenty przeznaczyć więcej.

Niemal co piąty Polak planuje wydać na świąteczne słodycze więcej niż w zeszłym roku
Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Product Portfolio Manager ETi w Polsce fot. materiały prasowe

Słodycze to nieodzowny element każdego świętowania – potwierdzają to odpowiedzi Polaków.

„Zdecydowana większość badanych (94%) wręcza je jako dodatek do bożonarodzeniowych prezentów” – mówi Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Product Portfolio Manager ETi w Polsce.

Często też słodycze stanowią prezent sam w sobie: osiem na dziesięć osób daje słodkości jako główny element niespodzianki dla bliskich, z czego 13% robi to zawsze, a 40% - często. Blisko co piąta ankietowana osoba nigdy jednak nie ogranicza się do samych słodyczy pod choinką.

Świąteczne budżety

Jak pokazują deklaracje respondentów, w tym roku Polacy najczęściej planują na świąteczne prezenty przeznaczyć między 201 a 400 zł – taką kwotę przewidziało 33,5% ankietowanych. Upominki o łącznej wartości powyżej 200 zł zaplanowało prawie 72% Polaków. Co ciekawe powyżej tej średniej uplasowały się kobiety (77%), które wydają się hojniejsze niż panowie, wśród których odsetek wyniósł mniej – 66%. Blisko 7% badanych deklaruje, że w tym roku w ogóle nie będzie kupować prezentów.

ETi zapytało również, jaki odsetek wartości prezentów przeznaczony zostanie na słodycze. Najliczniejsza grupa respondentów – aż co trzeci ankietowany Polak – na słodkości wyda od 11% do 20% wartości prezentowego budżetu, a w przypadku 37% badanych słodycze będą stanowić ponad jedną piątą wartości świątecznego koszyka.

Jak wybrać najlepszy prezent?

Święta to okres, w którym konsumenci przywiązują zdecydowanie mniejszą wagę do ceny niż zazwyczaj. „Kupując prezenty, najczęściej kierujemy się preferencjami i ulubionymi smakami najbliższych (40% badanych)” – podkreśla Magdalena Słomczewska-Klimiuk z ETi

„Zarówno odpowiedzi kupujących, jak i dane rynkowe pokazują, że w tym czasie szczególnie popularne są słodycze czekoladowe. Dlatego świąteczna oferta ETi to selekcja naszych najpopularniejszych marek jak Dare, Wanted czy Petito” - dodaje.

Konsumenci często szukają także specjalnych edycji opakowań i chętnie sięgają po znane marki. Nie stronią jednak od promocji – blisko 16% badanych wskazało specjalne oferty jako jeden z głównych czynników decydujących o wyborze słodyczy dla bliskich.

Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.11-21.11.2019 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 864 ankiety z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18 roku życia.

ETi European Food Industries w Polsce producent wyjątkowych słodyczy w segmentach czekolad, herbatników, ciast i ciasteczek oraz przekąsek schłodzonych. Działalność operacyjną w Polsce firma rozpoczęła w marcu 2018 roku. Obecnie w jej polskiej ofercie znajdują się m.in. czekoladowe batony Wanted, herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf, wafle w ciemnej czekoladzie Dare, czekoladowe ciasta Browni, herbatniki oraz czekoladowe pandy dla dzieci Petito. Produkty ETi są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji, skąd pochodzi firma, stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    ETi European Food Industries RSS ALERT    /    Eti RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Patrysia 2019-12-20 15:44:02
    Wrzucam do paczek tylko duże czekolady, dla dzieciaków zamówiła z poczty kwiatowej bukiety z żelków, więcej słodyczy nie kupowałam. Myślę jeszcze by starym zwyczajem wrzucić do paczek pomarańcze.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.76.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!