Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

O zagrożonej branży cukierniczej i jej działaniach w czasach koronawirusa (wywiad)

Polscy przedsiębiorcy stoją obecnie przed ogromnym wyzwaniem w związku z pandemią koronawirusa. Transport, turystyka, gastronomia i wiele innych branż to tylko kropla w morzu sektorów notujących nagłe i znaczące spadki przychodów. Liderzy branżowi stoją obecnie przed wielkim wyzwaniem zapewnienia kontynuacji działalności. Jedną z poważnie zagrożonych branż jest cukiernictwo. O cukiernictwie w czasach koronawirusa mówią przedstawiciele Cukierni Wójcik Domowe Specjały.

O zagrożonej branży cukierniczej i jej działaniach w czasach koronawirusa (wywiad)
Łukasz Wójciek, prezes Cukierni Wójcik fot. spółka

Jak kwestia koronawirusa może wpłynąć na cukiernie i branżę słodyczy w Polsce? Czy to już ma albo może dopiero mieć wpływ? Jaki?

Prezes Cukierni, Łukasz Wójcik: Oczywiście, że ma wpływ i to bardzo duży. Na początku proszę pozwolić, że oddzielimy branże cukierniczą oraz branżę słodyczy, czyli FMCG. Ta pierwsza to między innymi nasza cukiernia, czyli cukiernictwo kojarzone z tradycyjnym smakiem na przykładzie ciast i tortów. Ceną użycia naturalnych składników jest krótka data przydatności do spożycia. Słodycze należą jednak do towarów szybko zbywalnych, które kojarzymy z hermetycznie zapakowanymi batonami i cukierkami. Produkowane są w pełni zautomatyzowanych zakładach produkcyjnych.

Tutaj rozmawiamy o przezbrajaniu maszyn i z dnia na dzień podobna ilość pracowników produkuje odpowiednio więcej lub mniej. To duża różnica, ponieważ u nas podstawą produkcji są ludzie, czyli najbardziej wrażliwe ogniwo. Wracając do pytania, wpływ koronowirusa jest duży i niestety jest on negatywny. Zbliżamy się do okresu przedświątecznego i zwykle w tym okresie wszyscy notują wzrosty sprzedaży, w tym roku jest dokładnie odwrotnie – spadek jest już widoczny. Zależność jest prosta, im krótsza data ważności i większe opakowanie zbiorcze tym mniejsze zainteresowanie. Powodem nie jest bezpośrednio sam wirus, co bariera psychologiczna.

Średnia cena koszyka wydawana na produkty cukiernicze została ograniczona z powodu niepewności o przyszłość. Na początku epidemii ilość klientów w sklepach była dużo wyższa niż normalnie, obecnie przechodniość zmniejszyła się. Początkowo klienci odmawiają sobie drobnych przyjemności, ale jesteśmy zdania, że to tylko stan przejściowy.

Z półek znikają produkty pierwszej potrzeby, artykuły suche, często z długim terminem ważności, tradycyjne wypieki nie wpisują się w ten trend. Na szczęście nasza cukiernia zawsze regularnie rozszerzała asortyment i obecnie w ofercie posiadamy alternatywy, które z powodzeniem cały czas oferujemy. Mówię tu nie tylko o ciastkach, czy wypiekach takich jak babki piaskowe, zebry, keksy, strucle, makowce, babeczki, ale doskonałym wyborem są ciasta krojone i pakowane w indywidualne opakowania. W każdym z tych przypadków nie ma mowy o dotykaniu samego produktu i zasady higieny są zachowane bez względu na jakość obsługi bezpośrednio w sklepie. Generalnie produkty indywidualnie porcjowane wydają się być przyszłością, stąd dla nas to nie nowość.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    cukiernie RSS ALERT    /    Cukiernia Wójcik RSS ALERT    /    Łukasz Wójck RSS ALERT    /    Kamil Antoniak RSS ALERT    /    branża cukiernicza RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    koronawirus w Polsce RSS ALERT    /    koronawirus cukiernie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.202.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!