• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ograniczony dostęp do Lodów Ekipy wyszedł marce na dobre

- Współpraca marki Koral z Ekipą pokazuje ogromny potencjał polskiego rynku spożywczego w kontekście marketingu influencerskiego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Karina Hertel, dyrektor zarządzająca BrandLift.
  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2021, 16:13
Ograniczony dostęp do Lodów Ekipy wyszedł marce na dobre
Karina Hertel, dyrektor zarządzająca BrandLift wskazuje, że współpraca marki Koral z Ekipą ogromny potencjał, jaki jest na polskim rynku spożywczym w kontekście marketingu influencerskiego. fot mat. pras.
  • Choć Lody Ekipy okazały się sprzedażowym hitem, producenci żywności do tej pory niezbyt chętnie korzystali z usług influencerów.
  • Skuteczność sprzedażowa influencerów jest często większa niż gwiazd telewizyjnych.
  • Ograniczony dostęp do linii lodów Koral wyszedł marce na dobre.

Lody Ekipy produkowane przez PPL Koral podbiły Polskę. Brakuje ich w sklepach, a puste opakowania sprzedają się za setki złotych. To znak, że youtuberzy mają dziś potężną moc: mogą wznieść markę na wyżyny, ale mogą też poważnie jej zaszkodzić.

Karina Hertel zwraca uwagę, że do tej pory działania marek z influencerami koncentrowały się głównie wokół kategorii beauty.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Można tu wspomnieć chociażby o Wersow, czyli dziewczynie Friza z Ekipy, która tworzy paletę produktów do makijażu dla jednej z firm kosmetycznych. Zdarza się także, że twórcy internetowi zakładają własne firmy produkujące np. ubrania, jak w przypadku Julii Wieniawy czy Jessiki Mercedes.

Gwiazda YouTube'a lepsza niż gwiazda z TV

Hertel wskazuje, że do tej pory na polskim rynku, za wyjątkiem napojów, promowanie produktów spożywczych za pomocą influencer marketingu nie było oczywistą praktyką.

- Należy jednak pamiętać, że cała branża marketingu nieustannie ewoluuje. Biznesowe znaczenie mediów społecznościowych cały czas wzrasta, co wynika z faktu zasięgów najważniejszych twórców internetowych. Marka Ekipa, a więc twórcy kanału Ekipa na YouTube, z którymi współpracę nawiązała marka Koral, dociera każdorazowo do milionów osób za pomocą kreowanych przez siebie treści. Co więcej, w większości są to zaangażowani odbiorcy, utożsamiający się z nimi - dodaje.

Ekspertka wskazuje, że skuteczność sprzedażowa influencerów jest często większa niż gwiazd telewizyjnych.

- Mam tu na myśli gwiazdy dobierane ze starego klucza popularności, jak np. Maryla Rodowicz, Daniel Olbrychski, Helena Vodrackova lub Doda. Wynika to ze zmiany konsumpcji mediów oraz wzrostu znaczenia szeroko rozumianego internetu. To w oczywisty sposób skłania marki, także z kategorii spożywczej, do nawiązywania współpracy z influencerami. Sam wybór Friza, twórcy Ekipy, uważam za bardzo dobre posunięcie marki Koral. W bardzo szybki sposób pozwoliło to zbudować jej ogromne zasięgi - dodaje.

Influencerzy - Na co uważać?

Hertel zwraca uwagę, że ograniczony dostęp do linii lodów Koral wyszedł marce na dobre.

- Rynek nie został nasycony, natomiast wzbudzone zostało pozytywne zainteresowanie marką i chęć „zdobycia” tych produktów. Współpraca marki Koral z Ekipą pokazuje ogromny potencjał, jaki jest na polskim rynku spożywczym w kontekście marketingu influencerskiego - dodaje.

Specjalistka przestrzega jednak, że we współpracy z influencerami niezwykle ważna jest wiedza, doświadczenie, odpowiedni dobór twórców oraz strategia działań.

- Przy tego typu współpracach bardzo istotne z punktu widzenia marek jest ich odpowiednie zabezpieczenie za pomocą odpowiednich zapisów w umowach z influencerami. Należy także dokładnie sprawdzić przeszłość twórców, z którymi chcemy nawiązać współpracę. Dlatego najkorzystniejszym rozwiązaniem dla marek jest nawiązanie współpracy z agencjami zajmującymi się influencer marketingiem, dysponującym know-how oraz odpowiednim zapleczem informatycznym. Warto się nad tym pochylić, gdyż influencer marketing staje się coraz bardziej popularny niezależnie od branży, a jego skuteczność biznesowa stale rośnie - podsumowuje.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Monika 2021-04-20 20:57:45

    Jeśli ktokolwiek uwaza ze wyszło na dobre - to niewiem tylko dla marki!!! Bo moje dziecko przez to ze u mnie w miescie nie są dostępne- czuje się gorsze, od dzieci które je maja!!!! Więc zanim ktokolwiek wypuścił te lody, powinien pomyśleć co robi- a nie szczuć czymś co nie jest dostępne dla wszystkich dzieci!!!

    Odpowiedz
    • nie 2021-04-21 21:08:38

      ale z Ciebie roszczeniowa pinda.

      Odpowiedz
    • herpderp 2021-04-22 00:50:43

      Jak można być taką wyrodną matką i tak gnębić dziecko, poprzez mieszkanie na jakimś zadupiu albo nie podjechanie busem lub rowerem po jego ulubione lody? Jakbyś była dobrym rodzicem to byś weszła do tego jedynego sklepu we wsi i pogroziła właścicielowi,że jak nie sprowadzi lodów z ekipą to mu chałupę spalisz - proste.

      Odpowiedz
  • MK 2021-04-20 21:13:29

    Chwilowa moda z jakimiś lodami, NADMUCHANA przede wszystkim przez wąskie grono mediów. Trudno już po raz kolejny to czytać. Czy ktoś to powiela tylko? Czy ktoś widział na żywo "szaleńca", który za papierek zapłacił sto złotych? Wydaje mi się, że własnie ta kwota robi wrażenie i WYMYŚLENIE tej kwoty to jest mistrzostwo! Reszta to ściema... Jak pójdę do sklepu po loda to i tak kupie moje ulubione, a nie te "wyśnione"...

    Odpowiedz
  • Beata 2021-04-21 09:18:14

    Chciałam poinformować ze firma Koral ma z tego bardzo duże korzyści, ale niestety przesadzają bo sami z góry narzucają przedsiębiorcom kupno lodów Ekipy tylko w pakiecie, czyli że najpierw trzeba kupić pare kartonów innych lodów firmy Koral zeby móc zamówić karton lodów Ekipy. Paranoja. Chciałam sprawić radość dzieciom z mojego sklepu ale Koral mnie zniechęcił i zamawiam lody innej firmy.

    Odpowiedz
    • xxx 2021-04-24 20:44:02

      I tracisz kase bo widać po sklepach że dzieciaki mają w tym roku gdzieś inne lody

      Odpowiedz
  • Karolina 2021-04-21 13:47:17

    I sklepy robią z tego niezły biznes Lody po 3 zł sprzedają a jak chcesz kupić więcej niż 5 sztuk to musisz kupić 2 lody rożki bo Ci nie sprzedadzą lodów Ekipy. To chyba jakiś żart 😡

    Odpowiedz
  • Jojo 2021-04-21 21:19:16

    Ale ściema marketingowa! Hahaha Tylko lemingi uwierzą

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!