PepsiCo stawia na opakowania z recyklingu i materiałów odnawialnych
- Autor: oprac. Olimpia Wolf
- Data: 26-01-2022, 08:37

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
PepsiCo zmierza w kierunku zrównoważonego rozwoju
PepsiCo w Europie ogłosiło, że wyeliminuje pierwotne tworzywa sztuczne ze wszystkich swoich opakowań chipsów, chrupek i nachosów do 2030 r. Zmiana obejmie takie marki, jak Lay's, Doritos i Walkers, których opakowania będą wytwarzane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu lub materiałów odnawialnych. Szacuje się, że dzięki przejściu na opakowania elastyczne z tworzyw sztucznych, do których produkcji nie potrzeba użycia paliw kopalnych, PepsiCo może zredukować emisję gazów cieplarnianych na tonę materiału opakowaniowego o 40%. Ta zmiana jest kolejnym krokiem w realizacji strategii kompleksowej transformacji firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+ (PepsiCo Positive).
PepsiCo używa elastycznych tworzyw sztucznych do produkcji opakowań przekąsek, ponieważ takie opakowanie jest lekkie w porównaniu z alternatywnymi rodzajami opakowań, a zatem ma niski ślad węglowy. Jest ono również bardzo skuteczne w utrzymywaniu świeżości, co ogranicza marnowanie żywności. Według PepsiCo konieczne są zmiany w celu zmniejszenia ilości wykorzystywanych pierwotnych tworzyw sztucznych, czyli takich, do których wytworzenia potrzeba wydobycia paliw kopalnych, a także promowanie idei gospodarki obiegu zamkniętego dla opakowań.
komentarze (0)