Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

PKZOP o tym jak polscy producenci żywności i handel mogą przestawić się na użycie certyfikowanego oleju palmowego

Polscy producenci żywności mogą przestawić się na użycie certyfikowanego oleju palmowego i choć jest to proces wymagający nakładów, to jednak jest wiele korzyści z certyfikacji, w którą zaangażowani powinni zostać zarówno doradcy – specjaliści w kwestii certyfikacji RSPO, jak i pracownicy oraz kadra zarządzająca z kluczowych działów firmy - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Anna Maria Prymas, Koordynatorka działań Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (PKZOP) wspierająca realizowanie założeń Mapy Drogowej PKZOP przez grupy robocze.

PKZOP o tym jak polscy producenci żywności i handel mogą przestawić się na użycie certyfikowanego oleju palmowego
Polscy producenci żywności mogą przestawić się na użycie certyfikowanego oleju palmowego i choć jest to proces wymagający nakładów, to jednak jest wiele korzyści z certyfikacji fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 02-11-2020, 10:36

Olej palmowy jest składnikiem większości przetworzonych produktów spożywczych. Z uwagi na specyficzne właściwości fizykochemiczne oleju palmowego trudno jest go zastąpić zdrowszą lub bardziej przyjazną środowisku alternatywą. Spotkać można go w margarynach, ciastkach, czekoladach, batonach, słonych przekąskach, mleku w proszku, czy pieczywie. 

Zachęcamy też do przeczytania pełnego wywiadu w Strefie Premium: "Olej palmowy. Zło konieczne? (duży wywiad)"

Olej palmowy to najczęściej stosowany olej roślinny na świecie, jednak jego intensywna produkcja przyczynia się do degradacji środowiska. Stale rosnące zapotrzebowanie na olej palmowy oznacza konieczność pozyskiwania nowych obszarów pod plantacje. To wiąże się z wycinką wielkich obszarów lasów tropikalnych w Indonezji i Malezji, które dostarczają ok. 90 proc. produkcji oleju palmowego. Ekstensywna uprawa palmy olejowej prowadzi do wylesienia, grozi wyginięciem wielu gatunków zwierząt i roślin i niestety przyczynia się do łamania praw pracowniczych.

Dlatego też warto stosować olej palmowy z upraw zrównoważonych i uzyskać na to certyfikację. 

 Jak wygląda ścieżka jaką muszą przejść sieci handlowe i producenci produktów spożywczych, aby przestawić się na wykorzystywanie oleju pochodzącego ze zrównoważonych źródeł?

- Certyfikacja to wieloetapowy proces, w który zaangażowani powinni zostać zarówno doradcy – specjaliści w kwestii certyfikacji RSPO, jak i pracownicy oraz kadra zarządzająca z kluczowych działów firmy. Sama decyzja o rozpoczęciu działania wynika zwykle z prac nad strategią zrównoważonego rozwoju, zewnętrznej presji partnerów biznesowych i konsumentów oraz przeprowadzanych audytów wewnętrznych. Już niedługo na stronie internetowej Koalicji – olejpalmowy.com – pojawi się przewodnik certyfikacji krok po kroku, który, mamy nadzieję, szczegółowo wytłumaczy konieczne do podjęcia kroki – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Anna Maria Prymas z PKZOP.

Tłumaczy, że aby zgłosić swoją firmę do certyfikacji RSPO należy się zarejestrować na stronie internetowej organizacji (https://www.rspo.org/members/apply). To pierwszy etap procesu, po którym organizacja RSPO w ciągu 6 tygodni przyznaje numer członkowski

Następne kroki to:

więcej informacji:

oleje RSS ALERT    /    oleje roślinne RSS ALERT    /    olej palmowy RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    palma olejowa RSS ALERT    /    plantacje palmowe RSS ALERT    /    plantacje palmy olejowej RSS ALERT    /    plantacja palmy olejowej RSS ALERT    /    PKZOP RSS ALERT    /    Polska Koalicja ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego RSS ALERT    /    RSPO RSS ALERT    /    Anna Maria Prymas RSS ALERT    /    palmy olejowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!