Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Polacy i Europejczycy jedzą czekoladę dla zdrowia, odprężenia i energii - raport

Wielu konsumentów sięga po wyroby czekoladowe ze względu na korzyści emocjonalne, a także aby dodać sobie energii oraz ze względów zdrowotnych. Statystyczny Polak zjadł w 2015 roku ok. 5 kg czekolady – wynika z nowych badań firmy analitycznej Mintel.

Polacy i Europejczycy jedzą czekoladę dla zdrowia, odprężenia i energii - raport
Statystyczny Polak zjadł w 2015 roku ok. 5 kg czekolady fot. Shutterstock

- Spożywanie czekolady może być postrzegane jako „grzeszna przyjemność”, ale jednocześnie produkt ten jest ściśle związany z potrzebami emocjonalnymi. Prawdopodobnie z tego właśnie powodu konsumenci pozwalają sobie na czekoladę i inne mniej zdrowe przekąski. Nawet w czasach, gdy tak bardzo podkreśla się konieczność zwracania uwagi na to, by przekąski były zdrowe, nie da się ignorować znaczenia czekolady w zapewnianiu dobrostanu psychicznego – mówi Marcia Mogelonsky, dyrektor ds. analiz w firmie Mintel.

Czekolada poprawia nastrój 

Według Mintela 49 proc. polskich konsumentów czekolady deklaruje, że sięga po nią, by poprawić sobie nastrój, zaś 23 proc. sięga po nią ze względu na właściwości relaksujące. 36 proc. polskich konsumentów uważa, że czekolada dodaje im energii, co dowodzi jej regeneracyjnych właściwości.

Również mieszkańcy innych krajów Europy doceniają psychologiczne zalety czekolady— dwie piąte (40 proc.) Włochów, którzy jedzą czekoladę, twierdzi, że poprawia ich nastrój. Podobnie uważa 39 proc. konsumentów w Niemczech, 27 proc. w Hiszpanii i 15 proc. we Francji.

Ponadto dwóch na pięciu (41 proc.) konsumentów czekolady w Niemczech mówi, że spożywa ją ze względu na relaksujące właściwości,  37 proc. we Francji, 28 proc. we Włoszech i 27 proc. w Hiszpanii.

 W Wielkiej Brytanii ponad jedna trzecia – 38 proc. - osób jadających czekoladę uważa, że związane z tym korzyści emocjonalne przeważają nad wszelkimi wątpliwościami zdrowotnymi. 24 proc. Brytyjczyków deklaruje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy kupowało wyroby czekoladowe, aby poprawić sobie nastrój, a 16 proc., aby dodać sobie energii.

Ponadto w badaniu firmy Mintel stwierdzono, że wielu konsumentów z różnych krajów Europy uważa, że spożywanie czekolady przynosi korzyści, najprawdopodobniej emocjonalne.

Czekolada jest zdrowa 

Jedna czwarta (26 proc.) hiszpańskich konsumentów tego smakołyku twierdzi, że czekolada jest zdrowa. Podobnie uważa 21 proc konsumentów w Polsce, 20 proc. we Francji i 19 proc. we Włoszech. Natomiast konsumenci w Niemczech są bardziej sceptyczni, ponieważ tylko 9 proc. wierzy w zdrowotne właściwości czekolady.

Ponieważ europejscy konsumenci wierzą, że jedzenie czekolady to remedium emocjonalne, nie jest zaskoczeniem, że to właśnie oni znajdują się w światowej czołówce spożycia tego produktu.

więcej informacji:

czekolada RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    spożycie czekolady RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • PiSoff 2016-03-21 11:50:40
    Trudno zgodzic się z tezą autora zawartą w tytule, ze Polak to nie Europejczyk. No ale autor jako Polak wie lepiej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!