Polacy jedzą desery lodowe bez okazji, na poprawę nastroju i spędzając czas z bliskimi (badanie)
Polacy jedzą desery lodowe bez szczególnej okazji, ale za to z bliskimi. Wybierając lodowy przysmak w pucharku szukają kompozycji z lodów najwyższej jakości, przygotowywanych rzemieślniczymi metodami. Aż 72 proc. badanych przyznaje, że desery lodowe kupuje bez szczególnej okazji - wynika z badań przeprowadzonych przez dom badawczy Maison & Partners na zlecenie marki Grycan – Lody od pokoleń.

Zdaniem większości respondentów deser lodowy poprawia nastrój (69%) i pozwala na chwilę przyjemności w towarzystwie (64%).
Dla 65% Polaków wspólne wyjście na lody to forma spędzenia czasu z bliskimi – żoną, mężem, partnerem, czy partnerką (65%) oraz dziećmi (46%). Ten społeczny wymiar jedzenia deserów lodowych zaobserwowali również właściciele sieci Grycan – Lody od pokoleń.
- Odpoczynek w lodziarni nad pucharkiem czegoś słodkiego jest okazją dla wielu Polaków do zwolnienia obrotów – mówi Izabela Rudak z Maison & Partners.
Jakość, smak i rzemieślnicze metody produkcji
Dla większości konsumentów najważniejsze czynniki wyboru deseru lodowego to: dobra jakość lodów, smak oraz dobrze dobrane składniki. Na pytanie Co jest dla Pani/Pana ważne przy wyborze deserów lodowych? Znaczna większość respondentów (70%) odpowiedziała, że jest to jakość lodów. Smak całej kompozycji uplasował się na drugim miejscu (67%).
Co ciekawe, dla 83% konsumentów ważne jest, aby lody z których przygotowywany jest deser były wytwarzane w tradycyjny, rzemieślniczy sposób.
- Obserwujemy ogólny trend, że konsumenci szukają autentyczności, małych wytwórców, mniejszych producentów, ale wiedzą też, że nie każdy rzemieślniczy produkt jest rzeczywiście rzemieślniczy, a zatem konsumenci nie chcą być oszukiwani i umieją odróżnić to co jest rzeczywistością, a co marketingiem – mówi Izabela Rudak.
Ta rzemieślniczość, według badanych, oznacza przede wszystkim używanie do produkcji najwyższej jakości składników (61%) oraz ręczne metody produkcji (45%), a także wykorzystywanie rodzinnych przepisów przekazywanych z pokolenia na pokolenie (43%).
Rzemieślnik natomiast, to zdaniem 60% badanych osoba, która ma doświadczenie w branży i jest z nią związana od pokoleń. Jest to człowiek z pasją do swojej pracy (47%) oraz taki, który sygnuje jakość swoich produktów własnym nazwiskiem (33%).
90% badanych przyznało, że najlepsze desery lodowe można kupić w lodziarnio-kawiarniach Grycan – Lody od pokoleń. Zdaniem respondentów to właśnie w tej sieci jest ich największy wybór (84%). Aż 91% respondentów stwierdziło, że marka Grycan jest ekspertem w dziedzinie deserów lodowych.
Badanie zrealizowane przez Maison & Partners na zlecenie marki Grycan – Lody od pokoleń w styczniu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie ponad 1000 konsumentów kategorii deserów lodowych reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.