Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Polacy wydają na słodycze coraz więcej, szczególnie premium, częściej sięgają po egzotyczne smaki

Polacy coraz częściej sięgają po nowe smaki słodyczy i po słodycze z półki premium. Okres świąt i karnawału sprzyja konsumpcji słodkości. Niezmiennie nadal najbardziej lubimy czekoladę i ciastka, których oferta stale poszerza się o nowe warianty smakowe oraz pochodzenie produktu.

Polacy wydają na słodycze coraz więcej, szczególnie premium, częściej sięgają po egzotyczne smaki
fot. pixabay.com

Spółka International Brands Trading, dokonała analizy wyników sprzedażowych z ostatnich lat, z których wynika, iż Polacy wydają coraz więcej na słodycze z półki premium. Spółka szacuje, że co roku wzrost wydatków w tym obszarze wynosi ok 5 %.  Zwiększenie tej dynamiki wyraźnie następuje w grudniu, kiedy w drugiej połowie miesiąca lawinowo rośnie popyt na słodycze, kiedy to, wedle danych spółki, Polacy kupują nawet o 1/3 słodkości więcej niż w okresie poza świątecznym.

Przedstawiciele spółki International Brands Trading wykazują, że okres Bożego Narodzenia i karnawału to co roku sezon szczytowy dla słodyczy. Ze jej statystyk sprzedażowych wynika, iż najchętniej kupowana jest czekolada i ciasteczka. Konsumenci coraz częściej sięgają przy tym po produkty pochodzące od azjatyckich i amerykańskich producentów.  Kierowani ciekawością coraz częściej sięgają po smaki, które  do niedawna nie były dostępne na polskim rynku. Na ich decyzje zakupowe coraz rzadziej wpływa przy tym kryterium cenowe, co powoduje, że rośnie liczba stałych konsumentów słodyczy z segmentu premium. 

„Zakupowy szał na słodycze rozpoczyna się na krótko przed samym Bożym Narodzeniem. Od paru sezonów zauważamy w tym okresie znaczny wzrost sprzedaży produktów o smaku masła orzechowego. W naszej ścisłej czołówce sprzedaży plasują się produkty o tym właśnie smaku. Na polskim rynku rosnącym zainteresowaniem cieszy się również smak zielonej herbaty. Trend na egzotyczne smaki stale rośnie” – mówi Markus Knopf, prezes zarządu International Brands Trading.

Eksperci International Brands Trading zwracają uwagę na wzrostowy potencjał polskiego rynku słodyczy i przewidują jego nieustanny rozwój. Prognozy te potwierdzają ostatnie wyniki badania SW RESEARCH z listopada 2019 roku, które pokazują, że tylko w okresie bożonarodzeniowym 69% konsumentów chce wydać na słodycze przynajmniej tyle samo co w ubiegłym roku. Jednocześnie co piąty badany (18%) planuje na słodkie prezenty przeznaczyć jeszcze więcej pieniędzy, niż dotychczas.

„Polski rynek słodyczy jest wciąż nienasycony i ma bardzo duży potencjał. Jego wartość szacujemy na ok. 14 mld. złotych. Przez wiele lat był on dość jednostajny. Obfitował w te same produkty. Nie pojawiały się na nim światowe nowości. Nie były dostępne egzotyczne, nietypowe smaki popularnych produktów. Naszą rolą jest poszerzenie dostępności słodyczy, które podbijają światowe rynki oraz zaspokojenie potrzeb coraz bardziej otwartych na nowości Polaków” – mówi Markus Knopf.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    Markus Knopf RSS ALERT    /    International Brands Trading RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Technokratus 2020-01-09 07:55:42
    Jestem technologiem tzn doktorem mengele przemysłu spożyw... wróć, chemii spożywczej i nie kupuje słodyczy wbrew temu co piszą te marketingowe artykuły. Im mniej tego jesz tym zdrowszy będziesz. Przyjemność w tym wypadku polega na tym, że nie kupując robisz dla siebie dobrze.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!