Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Polbisco: Rynek słodyczy będzie rósł wartościowo szybciej niż wolumenowo

Stowarzyszenie Polbisco podtrzymuje swoje szacunki wzrostu rynku słodyczy w ciągu najbliższych lat, o 1-2 proc. licząc wolumenowo. Wartościowo rynek powinien rosnąć szybciej.

Polbisco: Rynek słodyczy będzie rósł wartościowo szybciej niż wolumenowo
Marek Przeździak, prezes Polbisco. Fot. PTWP

- Mimo trudnej sytuacji ekonomicznej i spowolnienia gospodarczego, notujemy w dalszym ciągu wzrosty rynku słodyczy, choć niewielkie. Prognozy na kolejne lata są dość optymistyczne, bo zakładamy, że mimo wszystko trend wzrostowy powinien się utrzymać. Pod względem wielkości sprzedaży będzie on pewnie niewielki, szacujemy go średnio w skali całego rynku na 1-2 proc., natomiast wartościowo rynek może wzrastać między 5 a 7 proc. - mówi Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

- Jeżeli popatrzymy na poziom konsumpcji wyrobów czekoladowo-cukierniczych w Polsce, to jest on dużo niższy niż w wielu krajach Europy Zachodniej. Dlatego też nadal jest potencjał rozwoju tego rynku. Zwłaszcza, że zgodnie z prognozami światowymi przewiduje się, że globalnie rynek wyrobów cukierniczych będzie wzrastał wartościowo 2 proc. rocznie, co daje 2 mld USD na rok - dodaje.

Jego zdaniem, w ostatnich latach wzrasta zainteresowanie konsumentów produktami tzw. prozdrowotnymi: o obniżonej wartości energetycznej, z obniżoną zawartością cukru czy tłuszczu, ale także z dodatkiem witamin i składników mineralnych. Trend ten dotyczy całego rynku żywności, nie tylko słodyczy.

- Wśród wyrobów naszej branży wzrasta wyraźnie zainteresowanie czekoladą gorzką, która jest klasycznym przykładem produktu korzystnego dla zdrowia, patrząc np. na zawartość polifenoli, magnezu, czy innych cennych składników, a także niski indeks glikemiczny. Wzrostów należy spodziewać się również w kategorii ciastek, pralin, batonów i herbatników pełnoziarnistych z wyższą zawartością węglowodanów złożonych i z obniżoną zawartością cukru. Popyt jest także na wyroby cukiernicze wzbogacane np. żelki czy karmelki z dodatkiem witamin czy składników mineralnych. I na ten trend producenci starają się odpowiadać, stąd na rynku coraz więcej produktów spełniających powyższe kryteria - mówi Marek Przeździak.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!