Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Polska jest ósmym największym eksporterem słodyczy na świecie

  • Autor: PAP
  • Data: 31-12-2017, 14:42
Do 232 mld dol. w 2022 r. wzrosną przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie - wynika z raportu PKO BP. Polska jest 8. największym światowym eksporterem słodyczy, a wśród importerów zajmuje 14. miejsce.
Polska jest ósmym największym eksporterem słodyczy na świecie
fot. shutterstock

Jak wskazują analitycy, rynek słodyczy obejmuje produkty na bazie cukru (landrynki, miętówki, krówki, karmelki, gumy i żelki, słodycze medyczne, pianki żelowe, lizaki, nugaty czy lukrecję), produkty czekoladowe (z czekolady mlecznej, gorzkiej oraz białej), ciastka i herbatniki (m.in. ciastka kruche, drożdżowe, opłatki, pierniki, wafle, biszkopty) oraz inne, np. gumę do żucia, lody, słone przekąski.

Z informacji departamentu strategii i analiz międzynarodowych PKO BP wynika, że w 2016 r. przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie osiągnęły 190 mld dol. Najwięcej przychodów ze sprzedaży słodkości uzyskały Stany Zjednoczone - 30,15 mld dol. W latach 2016-2022 skumulowana roczna stopa wzrostu przychodów ma wynieść 3,4 proc.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Chiny ze sprzedaży tego towaru w 2016 r. uzyskały 19,95 mld dol. Zdaniem specjalistów, w 2022 r. przychody te wzrosną do 24,6 mld dol. Według prognoz, region Azji i Pacyfiku będzie rozwijać się znacznie szybciej niż pozostałe regiony.

Jeśli chodzi o Europę, to wygenerowała ona w ub.r. 68 mld dol. ze sprzedaży słodyczy, uzyskując 35,7-proc. udział w światowych przychodach. W 2022 r. rynek słodyczy w Europie będzie największy na świecie, z przychodami rzędu 83,8 mld dol. Największym europejskim "słodkim" rynkiem są Niemcy, z przychodami wynoszącymi 12,16 mld dol.; do 2022 r. mają one wzrosnąć do 15,3 mld dol.

Kraje Ameryki Północnej wygenerowały w 2016 r. 36,8 mld dol. przychodów ze sprzedaży słodkości. Prognozuje się, że w 2022 r. będzie to 44,8 mld dol. W przypadku państw Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu oraz Afryki przychody powinny wzrosnąć z 42 mld dol. do 49,6 mld dol. Największe kwoty ze sprzedaży tego asortymentu w regionie osiągnęła Brazylia - 14,48 mld dol.; w 2022 ma to być 17,2 mld dol.

W latach 2012-2016 eksport polskich słodyczy wzrósł o blisko 79,5 proc., z poziomu 1,66 mld euro do 2,98 mld euro. Polska jest 8. największym eksporterem słodyczy na świecie, z udziałem na poziomie 4,8 proc. w 2016 r.

Głównym kierunkiem eksportowym polskich słodyczy są kraje Unii Europejskiej. Największym odbiorcą są Niemcy, do których w 2016 roku trafiło prawie 21 proc. słodyczy. Trzy kolejne kraje - Wielka Brytania, Czechy i Francja - kupiły w sumie łącznie ponad 27 proc. sprzedawanych przez Polskę słodkich specjałów.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!