Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

PPL Koral: czekamy na rozwój sytuacji i letnią pogodę. Koronawirus zmienił HoReCa i zachowania konsumentów (wywiad)

Wpływ koronawirusa na spożycie lodów jest zbliżony do wpływu na inne produkty spożywcze nie pierwszej potrzeby, ale na razie zbyt wcześnie, by to oceniać. Na pewno widoczna jest słabsza sprzedaż do HoReCa. Widać też zmiany zachowań konsumentów. W PPL Koral produkcja i logistyka odbywa się bez większych zakłóceń - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

PPL Koral: czekamy na rozwój sytuacji i letnią pogodę. Koronawirus zmienił HoReCa i zachowania konsumentów (wywiad)
W PPL Koral produkcja i logistyka odbywa się bez większych zakłóceń fot. za braciakoral.pl

Jak epidemia wpłynęła na konsumpcję lodów i jak w tym sezonie poradzą sobie lodziarnie i cała branża lodowa w kontekście pandemii koronawirusa? 

To co możemy powiedzieć w tej chwili – bazując na raportach rynkowych – to że wpływ koronawirusa na spożycie lodów w Polsce jest bardzo zbliżony do wpływu na inne produkty z branży spożywczej, które nie są pierwszą potrzebą zakupową Polaków.

Wydaje mi się jednak, że dla branży lodowej jest jeszcze zbyt wcześnie, aby konkretnie mówić o wpływie epidemii koronawirusa na konsumpcję lodów w Polsce. Sezon nie zaczął się bowiem na dobre – jak co roku o jego rozwoju decyduje pogoda i pozytywne prognozy z dłuższą słoneczną aurą, dlatego cały czas czekamy na rozwój sytuacji związanej z epidemią i właśnie na powrót letniej pogody, która zawsze przypomina konsumentom o lodach.

Na ten moment możemy mówić o widocznie słabszej sprzedaży lodów dla segmentu HoReCa, czyli lokali gastronomicznych z uwagi na panujące ograniczenia m.in. nakaz zamknięcia lokalów czy też brak możliwości spędzania czasu na świeżym powietrzu i swobodnego przemieszczania się. 

Jak firma PPL Koral  próbuje ograniczać spowolnienie sprzedaży i jak radzi sobie w tym trudnym czasie?

Mimo aktualnie panujących przeciwności jako reprezentant rynku i największy polski producent lodów, możemy zapewnić, że z naszej strony produkcja oraz logistyka odbywa się bez większych zakłóceń. 

Co nas bardzo cieszy wśród klientów wraca moda na robienie zakupów - w tym lodów - blisko domu, w sklepach rynku tradycyjnego, gdzie firma Koral jest niekwestionowanym liderem sprzedaży od lat.

Obserwujemy też inne zmiany wśród konsumentów – dłuższy czas jesteśmy zmuszeni do życia w czasie epidemii koronawirusa, z jego następstwami, obostrzeniami i zakazami, dlatego już w tej chwili coraz częściej, prócz produktów pierwszej potrzeby chętnie kupujemy wyroby, które dają nam przyjemność, radość i osładzają ten trudny czas. 

Czy Polacy kupują lody w tym trudnym czasie, a jeśli tak to jakie – w rożkach, impulsowe czy familijne?

Przyzwyczajenia Polaków nieco zmieniły się w czasie epidemii. To co już teraz obserwujemy to wzrost sprzedaży lodów familijnych, czyli w dużych opakowaniach, przeznaczonych do zjedzenia w domu.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    Piotr Gąsiorowski RSS ALERT    /    spożycie lodów RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    sklepy tradycyjne RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Alina 2020-04-22 17:13:17
    Szkoda, że tych lodów w słoiczkach nigdzie nie ma.
  • Smakosz 2020-04-23 10:55:58
    Lodów Familijnych z z Róża nie można kupić. Ciężko je było kupić w ubiegłym roku, a teraz to w ogóle nigdzie ich nie mogę znaleźć.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!