PPL Koral: Mimo kapryśnej pogody w branży lodów wciąż dominuje optymizm (wywiad)
Tegoroczny sezon jest nieco bardziej wymagający dla branży lodów niż wyjątkowo łaskawy ubiegłoroczny, ze względu na kapryśność pogody i okresy cieplejsze oraz chłodniejsze pojawiające się na zmianę. Pogoda jest w tym roku kapryśna, ale zdecydowanie wciąż dominuje optymizm - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Jak zaczął się sezon letni dla PPL Koral?
W tym roku sezon zaczął się dosyć wcześnie i rzeczywiście wiosna przyszła jeszcze w marcu, weekendy były bardzo ciepłe, a to sprzyjało dobremu otwarciu sprzedaży. Pomógł również zeszłoroczny sezon, który był wyjątkowy, jeżeli chodzi o sprzedaż, szczególnie w tych wakacyjnych miesiącach, ale również w długości jego trwania i dobrej aurze pogodowej, bo jeszcze w ciepłym wrześniu sprzedaż utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie. Te okoliczności miały wpływ również na początek tegorocznego sezonu, bowiem ciepły wrzesień spowodował, że hurtownie opróżniły swoje magazyny i na początku nowego sezonu kupowały dużo więcej, bo nie musiały pozbywać się towarów z zeszłego roku. Plany rekordowej majówki w tym roku pokrzyżowała nam jednak gorsza pogoda w kwietniu i maju, czyli w czasie pierwszych urlopowych dni Polaków. Aby wyjść obronną ręką i utrzymać wysoką sprzedaż, a także entuzjastyczne nastroje sprzedawców, wprowadziliśmy dodatkowe niestandardowe akcje specjalne i promocje, które wyrównały wahania pogodowe. Jednak gorszą majówkę zdecydowanie wynagrodził nam czerwiec, który okazał się być rekordowym miesiącem w 40 letniej historii PPL Koral.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Sprzedawcy bardzo dobrze przyjęli nasze tegoroczne nowości i mimo, że wciąż pytają o nasze kultowe pozycje to dużo chętniej niż kilka lat wstecz są otwarci i zamawiają nowe linie lodów i nowe, często ekstrawaganckie kompozycje smakowe. Kluczowa będzie jednak jak co roku oczywiście pogoda – piękna i upalna końcówka wakacji przyniesie na pewno mocny skok sprzedaży lodów impulsowych, a bardziej pochmurna i chłodniejsza sprawi, że zwiększy się sprzedaż lodów familijnych na co również jesteśmy przygotowani. Ponieważ oferta firmy Koral dzięki dwóm naszym markom z rożnych segmentów jest absolutnie kompletna.
Jak wpływa na sprzedaż firmy zmienna pogoda – upały na przemian z chłodami?
Ubiegły rok był zdecydowanie wyjątkowy i łaskawy jeżeli chodzi o pogodę, która pozwoliła nam pobić kolejne rekordy sprzedaży. Tegoroczny sezon jest nieco bardziej wymagający właśnie ze względu na kapryśność pogody i okresy cieplejsze oraz chłodniejsze pojawiające się na zmianę. Pokazał to już zimniejszy maj i ciepły czerwiec, który był rekordowy w historii firmy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.