Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes Grupy Otmuchów: Wybuch pandemii był trudnym okresem, zmieniliśmy priorytety (wywiad)

Wybuch pandemii był dla Grupy Otmuchów trudnym okresem. Po zawirowaniach, głównie w drugim kwartale, popyt wrócił do normy. Widać jednak pewne zmiany w dynamice poszczególnych segmentów. Eksport w Grupie Otmuchów nie wyhamował, ale wiosną tego roku problemem był transport towarów. Co do strategii to na początku tego roku grupa zmieniła priorytety- mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Marek Piątkowski.

Prezes Grupy Otmuchów: Wybuch pandemii był trudnym okresem, zmieniliśmy priorytety (wywiad)
W Grupie Otmuchów już na samym początku, w momencie ogłoszenia pandemii, został powołany Zespół Kryzysowy złożony z przedstawicieli kluczowych obszarów organizacji. fot. Grupa Otmuchów

Jak ocenia Pan kondycję branży słodyczy i przekąsek po ponad pół roku trwania pandemii? Czy branża najgorsze ma już za sobą czy jednak to jest dopiero przed nią? Co było były najbardziej uciążliwe w tym czasie? A czy były jakieś plusy tej sytuacji? Jakie wnioski może wyciągnąć branża na przyszłość?

Rynek słodyczy i przekąsek jest, podobnie jak inne segmenty branży spożywczej, rynkiem o dość stabilnej charakterystyce. Po zawirowaniach, głównie w drugim kwartale, popyt wrócił do normy. Widzimy jednak pewne zmiany w dynamice poszczególnych segmentów. I tak, utrzymuje się podwyższony popyt na produkty śniadaniowe, a z kolei produkty impulsowe, zwłaszcza te stojące w strefach przykasowych, nie znajdują takiego zainteresowania u konsumentów jak przed wybuchem pandemii. Widzimy też rosnące zainteresowanie konsumentów wyrobami od polskich producentów, oferujących tradycyjne receptury. 

Jak wyglądały ostatnie miesiące w Grupie Otmuchów, jakimi sposobami firma radziła sobie i radzi w tym bezprecedensowym czasie pandemii? Jakie kroki podejmowała i podejmuje dla bezpieczeństwa produkcji i pracowników?

Wybuch pandemii był dla Grupy Otmuchów trudnym okresem. Nie wiedzieliśmy jak zareagują konsumenci, co będzie się działo z łańcuchem dostaw. Liczyliśmy jednak, że tak tradycyjne w Polsce święto jak Wielkanoc wiązać się będzie (mimo pandemii) jak co roku z zakupami słodyczy. Niestety, mocno ograniczyła się aktywność zakupowa, a więc popyt na słodycze w okresie Wielkanocy był diametralnie inny niż nasze oczekiwania.

Niezależnie od sytuacji rynkowej, bardzo szybko wprowadziliśmy w naszej firmie dużo obostrzeń, mających na celu ograniczenie ewentualnego negatywnego wpływu pandemii na naszą działalność, ograniczenie możliwości zarażenia się naszych pracowników, czy ewentualnego rozprzestrzeniania się wirusa.

Działania te wprowadzaliśmy w ścisłej komunikacji z władzami sanitarnymi, często dużo wcześniej niż pojawiały się rekomendacje GIS. Z jednej strony wiąże się to z większymi kosztami funkcjonowania, ale z drugiej daje pewność naszym pracownikom i kontrahentom, że dbamy o bezpieczeństwo. Dzięki temu, mimo przejściowych załamań w łańcuchu dostaw oraz perturbacji rynkowych, uda nam się kontynuować działalność, nie przerywać produkcji a nawet odbudować sprzedaż.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    Grupa Otmuchów RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    Marek Piątkowski RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    płatki śniadaniowe RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    plany ZPC Otmuchów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!