Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Prezes Lotte Wedel: w zarządzaniu sytuacją kryzysową niezbędna jest otwarta komunikacja (wywiad)

Strona 2 z 3


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 24-03-2020, 10:37

Obecnie większość klientów planuje zakupy w horyzoncie od 2 do 4 tygodni. Kupują duże ilości produktów suchych, konserw, żywności w słoikach, czyli takich o długich terminach przydatności do spożycia oraz środków higieny. Zakupy odbywają się głównie w dużych sklepach, supermarketach.

Słodycze będące kategorią przyjemnościową, nie są artykułami pierwszej potrzeby. Jednocześnie kupujemy je często pod wpływem impulsu, a więc popyt uzależniony jest również od częstotliwości zakupów.

Na tę chwilę sklepy spożywcze pozostają otwarte, w związku z tym dostosowujemy poziom produkcji do bieżącego zapotrzebowania, pamiętając, że konsumenci w trudniejszych okolicznościach również poszukują przyjemności.

Obserwujemy dwa podejścia do zakupów, pierwsze z nich, oparte jest na przewidywaniu, że konsumenci muszą zrobić większe i „szersze asortymentowo” zakupy dające poczucie bezpieczeństwa. Zakłada w związku z tym przygotowanie się do „nieznanego” poprzez gromadzenie zapasów. Drugie natomiast, skupia się na ograniczeniu zakupów, wynikające z przyjęcia negatywnego scenariusza, czyli kupowania wyłącznie artykułów pierwszej potrzeby, w minimalnych ilościach.

Stan zagrożenia epidemicznego ograniczył działalność sieci Pijalni Czekolady E.Wedel co drastycznie wpływa na tę część naszego biznesu. Zgodnie z instrukcjami rządu, zamknęliśmy wszystkie lokale w centrach handlowych, a pozostałe punkty realizują tylko sprzedaż oferty sklepowej oraz produktów na wynos.

Nie ulega wątpliwości, że w czasie spowolnienia gospodarczego, ograniczenia sprzedaży stanowią dodatkowy czynnik zmniejszający popyt, przynajmniej na część produktów i usług. To sytuacja bez precedensu i trudno jest w tej chwili snuć prognozy co będzie dalej.

Wszyscy mamy w pamięci kryzys z 2008 roku, wtedy popyt na słodycze nie zmalał – okazało się, że ludzie w trudniejszych czasach nie rezygnują z małych przyjemności tj. słodkie przekąski. Natomiast teraz, w obliczu minimalizowania częstotliwości zakupów i obecności klientów w sklepach, może to wyglądać inaczej. Musimy być zatem gotowi na różne scenariusze.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    koronawirus w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Nick 2020-03-24 16:34:04
    Lotte jest południowo koreańskim koncernem, nie japońskim panie redaktorku
    • MIŚ 2020-03-25 09:22:37
      Japońskim, być może z akcjonariatem czeboli
  • Jolanta 2020-03-25 16:19:54
    Ku sprostowaniu informacji poniżej, Wedel od 2010 r przejęła japońsko-koreański firam Lotte, więc Pan Prezes nie popełnił żadnego błędu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!