Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Prezes Otmuchowa: Dostosowujemy naszą ofertę do oczekiwań handlu

Przeczytaj wywiad z Bernardem Węgierkiem, prezesem ZPC Otmuchów, który w rozmowie z serwisem portalzpozywczy.pl mówi o działaniach mających na celu dostosowanie oferty firmy do zmieniającej się sytuacji na rynku handlu, planach rozwoju eksportu oraz sytuacji na rynku surowców.

Prezes Otmuchowa: Dostosowujemy naszą ofertę do oczekiwań handlu
Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów. Fot. PTWP

Restrukturyzacja po przejęciu Odry już się zakończyła. Czym zajmowała się spółka w ostatnich miesiącach?

Od pewnego czasu dokonujemy przeglądu całego asortymentu, eliminujemy produkty mniej rotujące, mniej rentowne i na to miejsce wprowadzamy nowe. Szczególnie dotyczy to Odry. Dzięki temu, oprócz tradycyjnego asortymentu, który ma stałego odbiorcę, Odra zyskała nowe linie produktowe.

Na przykład w landrynkach wprowadziliśmy do obrotu karmelki nadziewane z witaminami Owocaki oraz serię smakowych landrynek odświeżających Naturales. Natomiast w segmencie czekoladowym wprowadziliśmy dwie serie produktów premium pod wspólnym brandem Chocolino (seria produktów klasycznych oraz seria z nadzieniem alkoholowym) oraz serię Delia - są to produkty w polewie kakaowej, w atrakcyjnej szacie graficznej ale skierowane do konsumenta z mniej zamożnym portfelem.

Ponadto, uporządkowaliśmy segment chałwy -zeszliśmy z gramatury batonów ze 100 g na 65 g, wprowadziliśmy torcik chałwowy oraz chałwę w pojemniczkach plastikowych. W ten sposób rozszerzamy sposób podania chałwy, proponując klientom nowoczesne formy.

Jaki cel miało odświeżenie oferty produktowej?

Te działania pozwoliły nam na odmłodzenie portfolio Odry, która nie miała współczesnego asortymentu. Teraz uważamy, że oferta odrzańska jest na tyle uporządkowana i atrakcyjna, że możemy oferować nasze produkty w nowoczesnych kanałach dystrybucji. Innymi słowy, nasz plan to wejście z asortymentem Odry w nowoczesny handel.

Czy to znaczy, że Otmuchów stawia bardziej na handel nowoczesny?

Wynika to raczej z sytuacji rynkowej. Widzimy, że spadek liczby sklepów w Polsce został zatrzymany, ale prawdopodobnie dlatego, że małe sklepy sieciują się. Tak jak kilka lat temu mieliśmy do czynienia z szybkim rozwojem sklepów dyskontowych, tak teraz następuje konsolidacja rozdrobnionego handlu. Widzimy te tendencje, dlatego praca nad asortymentem w Odrze i w Otmuchowie miała na celu dostosowanie do kanału sieciowego, w którym nie ma tylu pozycji asortymentowych co w hurtowniach. Tutaj trzeba mieć stosunkowo wąski ale atrakcyjny asortyment.

Myślę, że nasz rynek handlowy docelowo może być podobny do rynku włoskiego. We Włoszech jest bardzo dużo małych rodzinnych sklepików, które najczęściej są włączone do sieci franczyzowej, np. SPAR. Moim zdaniem, handel w Polsce pójdzie w tym kierunku, dlatego informatyzacja procesów zakupowo-logistycznych pomoże sklepom utrzymać się na rynku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

Bernard Węgierek RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    Odra  RSS ALERT    /    żelki RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.223.3.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!