Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes Unitop: na Wielkanoc konsumenci chcą odreagować pandemię (wywiad)

Obostrzenia i nieprzewidywalność decyzji rządu sprawiają, że każdy z nas z niepokojem patrzy w przyszłość. Konsumenci chcą więc odreagować pandemiczną rzeczywistość i nie oszczędzać na świętach. W pandemii przeznaczają też więcej pieniędzy na artykuły spożywcze kosztem towarów nieżywnościowych czy usług - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Moczulski, prezes zarządu Unitop.

Prezes Unitop: na Wielkanoc konsumenci chcą odreagować pandemię (wywiad)
Marek Moczulski fot. Unitop

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 26-03-2021, 14:47

Czy tegoroczna Wielkanoc będzie łaskawa dla branży i pandemia oraz obostrzenia temu nie przeszkodzą? 

Wprowadzane przez rząd obostrzenia i nieprzewidywalność podejmowanych decyzji sprawiają, że każdy z nas z niepokojem patrzy w przyszłość. Pandemia wpłynęła na szeroko pojętą branżę słodyczy w Polsce. Słodycze są jednym z największych segmentów rynku FMCG. Branża odczuwa konsekwencje lockdown’ów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W czasie ograniczeń wszelkie kategorie impulsowe, takie jak batony, rogaliki, musy owocowe czy energetyki miały problem z utrzymaniem dotychczasowej dynamiki wzrostu. Dobrze radziły sobie kategorie tabliczek czekoladowych czy też wafli familijnych. Należy jednak podkreślić, że rynek słodyczy w Polsce jako całość był na podobnym poziomie w porównaniu do ubiegłego roku.

Jak może wyglądać w tym roku ten najważniejszy sprzedażowo czas dla branży słodyczy?  

Dane rynkowe pokazują, że polski konsument nie oszczędza na świętach. Średnio Polacy na zakupy wielkanocne wydadzą w tym roku między 300, a 400 złotych, co stanowi wzrost w stosunku do ubiegłego roku – wówczas była to kwota między 200 a 300 złotych.

Skąd ta zmiana? Ma ona związek przede wszystkim ze wzrostem cen, ale również z nastrojami konsumentów. Ci chcą odreagować pandemiczną rzeczywistość i nie oszczędzać na świętach. Podczas pandemii zmienił się również koszyk zakupowy Polaków – konsumenci przeznaczają więcej pieniędzy na artykuły spożywcze kosztem towarów nieżywnościowych czy usług.

W jaki sposób spółka Unitop przygotowała się do sezonu Wielkanocy?

W ubiegłym roku przy okazji Bożego Narodzenia Unitop przygotował specjalną, szerszą ofertę na chałwę, która wyjątkowo dobrze się sprawdziła. W ofercie marki znalazły się formaty prezentowe w świątecznej szacie graficznej – kartonik 250g i torciki chałwowe 400g w dwóch wariantach smakowych – waniliowo-kakaowym i waniliowym z bakaliami. Oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem konsumentów, a w wielu przypadkach brakowało produktów na dodatkowe zamówienia last minute do mniejszych sklepów.

Na zbliżające się święta Wielkanocne nie planujemy dedykowanej szaty graficznej na produkty Unitop, ale przygotujemy atrakcyjną ofertę promocyjną na formaty, które dobrze się sprawdzają w tym okresie: torciki chałwowe o gramaturze 400g, kartonik 250g, mini-chałwę oraz bloki chałwowe – 1,5kg do sprzedaży na wagę. Nasza chałwa jest wyrabiana ręcznie, o czym informujemy konsumentów za pomocą komunikatu umieszczonego na opakowaniach. To szczególnie ważne w okresie świątecznym, kiedy konsumenci poszukują atrakcyjnych produktów najwyższej jakości.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

******************************************

Spółka Unitop (dawniej Agros Trading Confectionary i Unitop-Optima), jest jednym z największych producentów sezamków i chałwy w Europie, a także znanym eksporterem innych polskich wyrobów cukierniczych. W 2018 roku podjęto decyzję o rozwoju portfolio markowych wyrobów na rynku polskim. Obecnie firma zatrudnia ok 400 osób. Jej właścicielem i jedynym akcjonariuszem jest mBank.

Zakład i siedziba Unitopu mieszczą się w Łodzi. Fabryka powstała w 1945 roku i jest znana z dbałości o tradycję i jakość wyrobów sezamowych. Do dziś chałwa jest wyrabiana ręcznie, co pozwala utrzymać jej oryginalny smak oraz charakterystyczną włóknistą konsystencję. 

Słodycze - szeroką ofertę handlową znajdziesz w serwisie Giełda Rolna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zakupy na Wielkanoc RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    sezamki RSS ALERT    /    Unitop RSS ALERT    /    chałwa RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!