Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes Unitop: w 2020 r. branża słodyczy odczuła spowolnienie i dopiero w 2021 powróci do wzrostów (wywiad)

Po ponad pół roku trwania pandemii w Polsce rodzima branża słodyczy odczuła lekkie spowolnienie i szacuje się, że dopiero w 2021 roku mogą nastąpić wzrosty. Rynek słodyczy w Polsce wygenerował w 2019 r. przychody w wysokości ponad 6,7 mld euro. Pandemia koronawirusa będzie skutkowała obniżeniem przychodów branży w 2020 r. o 7,0 proc. do 6,3 mld euro - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Marek Moczulski, prezes spółki Unitop, produkującej chałwę i sezamki.

Prezes Unitop: w 2020 r. branża słodyczy odczuła spowolnienie i dopiero w 2021  powróci do wzrostów (wywiad)
Marek Moczulski fot. Unitop

Jak ocenia Pan kondycję branży słodyczy i przekąsek po ponad pół roku trwania pandemii? Czy branża najgorsze ma już za sobą czy jednak to jest dopiero przed nią? Jakie przeciwności były najbardziej uciążliwe w tym czasie?

Branża słodyczy należy do jednego z największych segmentów rynku spożywczego. W ostatnich latach notowała rozwój i zwiększenie sprzedaży w całej Europie. W 2019 r. przychody ze sprzedaży słodyczy w Europie wyniosły 165,0 mld euro i odnotowały w stosunku do 2018 r. wzrost na poziomie 1,8%. W okresie 2016-2019 rynek słodyczy stabilnie rósł rocznie średnio o 2,1% r/r. Według prognoz w 2020 r. wartość przychodów tego rynku odnotuje spadek o 3,5% do 159,3 mld euro w wyniku recesji spowodowanej przez epidemię COVID-19. Do 2025 r. przychody ze sprzedaży słodyczy we wszystkich segmentach powrócą do systematycznego wzrostu – rosnąc średnio rocznie o 3,3% r/r.

Po pół roku trwania pandemii w Polsce nasza rodzima branża odczuła lekkie spowolnienie. Szacuje się, że dopiero w 2021 roku mogą nastąpić wzrosty. Rynek słodyczy w Polsce wygenerował w 2019 r. przychody w wysokości ponad 6,7 mld euro. Pandemia koronawirusa będzie skutkowała obniżeniem przychodów branży w 2020 r. o 7,0% do 6,3 mld euro.

Sprzedaż naszych produktów: sezamków i ręcznie wyrabianej chałwy jest na podobnym poziomie. Polacy cenią sobie tradycyjne słodycze i chętnie po nie sięgają.

Unitop to jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Europie, a duża część naszych produktów jest eksportowana. Ograniczenia związane z przemieszczaniem się mocno wpłynęły na naszą działalność. Do dziś wstrzymane jest nasze wejście do niektórych sieci, np. w Stanach Zjednoczonych. Bez bezpośrednich kontaktów prowadzenie rozmów handlowych jest utrudnione, gdy możemy porozumiewać się jedynie online, za pomocą komunikatorów internetowych.

Jak wyglądały ostatnie miesiące w Unitop? Jakimi sposobami firma radziła sobie w tym bezprecedensowym czasie pandemii i jakie kroki podejmowała dla bezpieczeństwa produkcji i pracowników?

Cały czas dbamy o to, aby nasi pracownicy byli bezpieczni. Zapewniamy im odpowiednie środki ochrony, a wszędzie tam, gdzie to możliwe wprowadzamy pracę zdalną. Ponadto każdy, kto wchodzi na teren fabryki musi mieć zmierzoną temperaturę, a grafiki są układane w taki sposób, aby zmiany się nie krzyżowały. Czujemy się odpowiedzialni za naszych pracowników i ich rodziny, dlatego dla nas priorytetem jest utrzymanie zatrudnienia.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    chałwa RSS ALERT    /    sezamki RSS ALERT    /    Unitop RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!