• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Unitop: w branży słodyczy nie jest źle, rozwijamy się (wideo)

Ograniczenia pandemiczne wpłynęły na wiele sektorów gospodarki w tym branżę słodyczy i przekąsek. Jednak nie jest tak źle jak mogłoby być i kategoria słodyczy zachowała się bardzo stabilnie, bo rynek słodyczy wzrósł w ubiegłym roku o 0,4 proc. - mówi Marek Moczulski, prezes Unitop, producenta sezamków, chałwy i słodkich przekąsek.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2021, 08:07
Prezes Unitop: w branży słodyczy nie jest źle, rozwijamy się (wideo)
Marek Moczulski: Unitop w planie strategicznym zakłada umocnienie pozycji na wielu rynkach zagranicznych i wejście na nowe. W ciągu następnego roku, a potem w kolejnym roku chce podwoić sprzedaż. fot. Unitop
  • Wartość sprzedaży paczkowanych słodyczy przekroczyła w 2020 roku 13 miliardów złotych, a dużą część rynku, która nie jest objęta badaniami, stanowią też produkty luzem. Istotny wzrost w tym czasie zanotowały produkty przyjemnościowe jak np. tabliczki czekoladowe, ale też produkty do wspólnej konsumpcji jak ciastka czy wafle familijne.
  • Jednym z kanałów, który istotnie wzrósł w czasie pandemii to kanał dyskontowy, a także e-commerce.
  • Unitop z sukcesem rozwija sprzedaż w Polsce poprzez nowe formy podania sezamków czy chałwy, a także nowe smaki. Zapowiada nowości na maj i czerwiec.
  • Unitop w planie strategicznym zakłada umocnienie pozycji na wielu rynkach zagranicznych i wejście na nowe. W ciągu następnego roku, a potem w kolejnym roku chce podwoić sprzedaż.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- My jako producent sezamków, chałwy i innych zdrowych przekąsek, działamy w kategorii, która jest jedna z największych, bo sama wartość paczkowanych słodyczy przekroczyła w ubiegłym roku 13 miliardów złotych, a dużą część, która nie jest objęta badaniami, stanowią produkty luzem i np. czekolady i praliny stanowią około jednej trzeciej wartości sprzedaży, którą też trzeba mierzyć – mówi Marek Moczulski.

Dodaje, że poszczególne segmenty tego rynku zachowywały się bardzo różnie, ponieważ ludzie inaczej zachowują się, gdy siedzą w domu, a inaczej, gdy są w drodze np. do pracy czy na spacer.

- Zaobserwowaliśmy np. bardzo istotny wzrost w tym czasie produktów przyjemnościowych, czyli kategorii takich jak tabliczki czekoladowe, ale też produktów do wspólnej konsumpcji jak ciastka czy wafle familijne, jednak kosztem innych segmentów – ocenia prezes Unitop.

Wskazuje też, że jednym z kanałów, który istotnie wzrósł w czasie pandemii to kanał dyskontowy, a także e-commerce. – Z drugiej strony trzeba pamiętać, że żywność rządzi się innymi prawami (…) i sprzedaż stacjonarna nie ma powodów do paniki – wskazuje prezes Unitop.

Unitop: rozwój w Polsce

Unitop, którego bardzo znaczącą część sprzedaży stanowi eksport, zwraca też mocno uwagę na rynek polski, gdzie udział Unitopu w segmencie chałwy wynosi niemal 50 proc., zaś w ostatnim kwartale sprzedaż chałwy wzrosła o 45 proc. w ujęciu rdr. Z kolei sprzedaż sezamków wzrosła o 20 proc. kdk.

Prezes wskazuje, że spółka Unitop z sukcesem rozwija sprzedaż w Polsce poprzez nowe formy podania sezamków czy chałwy, a także nowe smaki.

- Dalej rozwijamy naszej portfolio i jeszcze w maju na rynek trafią nowe warianty smakowe naszej chałwy, a w czerwcu będziemy mieć nowe produkty w segmencie sezamków (…) w naszym tzw. pipelinie mamy bardzo wiele nowych produktów, które pozwolą nam rozwinąć tę kategorię i penetrację naszych produktów niszowych – mówi Marek Moczulski.

Unitop chce umacniać się za granicą 

Mówiąc o eksporcie prezes Unitop zwraca uwagę, że działając na rynkach zagranicznych trzeba być konsekwentnym, ważna jest też m.in. wysoka jakość produktów, ich smak i takie cechy jak prozdrowotność, stąd sukces Unitop w innych krajach. – Produkujemy nawet chałwę do Grecji – podkreśla Marek Moczulski i zaznacza, że chałwa Unitop produkowana jest ręcznie, co konsumenci dostrzegają i doceniają nawet w znanej z produkcji chałwy Grecji.

Wskazuje też, że w różnych krajach różne są preferencje konsumentów. Np. w krajach arabskich konsumowane są produkty bardzo słodkie i ważna jest właśnie ta słodycz oraz wszystko, co jest na miodzie, czyli m.in. sezamki i krówki.

Prezes Unitop zdradził też, że w planie strategicznym firma założyła sobie umocnienie pozycji na wielu rynkach zagranicznych, ale też zidentyfikowała kilka rynków nowych lub nie do końca nowych, ale z ogromnym potencjałem. – O ile nie będzie kolejnej fali pandemii i zamknięć to jestem przekonany, że w ciągu następnego roku, a potem kolejnego podwoimy swoją sprzedaż - zdradza też Marek Moczulski.

Trendy konsumenckie w polskiej branży słodyczy

Prezes podkreśla, że wciąż bardzo istotny jest trend prozdrowotny, trend dobrego samopoczucia i to się w pandemii nie zmieniło, a nawet umocniło.

- Ludzie chcą, aby jedzenie, które przygotowują sami czy kupują, było zdrowe. I to jednocześnie jest ważne dla kategorii przekąsek, bo jeśli będą one zdrowe to będą konsumowane. Dla konsumentów istotne jest bowiem zdrowie fizyczne i psychiczne, dlatego będą preferowane te przekąski, te które mają przesłanie prozdrowotności, a nasze przekąski sezamki czy chałwa są akurat bardzo zdrowe i bardzo niszowe – podkreśla Marek Moczulski wskazują jednocześnie, że dla konsumentów ważna jest cena, zwłaszcza w czasach kryzysu, oraz jakość, a także właśnie trendy prozdrowotne.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!