Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes ZPC Bałtyk: 2020 rok był sprawdzianem solidarności i odpowiedzialności biznesu (wywiad)

Ostatnie miesiące wyraźnie pokazały, jak wiele wysiłku kosztowało branżę słodyczy utrzymanie produkcji w dobie pandemii, ale można dostrzec pewne zalety zmian, które nastąpiły. Mijający 2020 rok był też sprawdzianem solidarności i odpowiedzialności społecznej biznesu. - Obecne czasy nie nastrajają optymizmem, ale mimo to wierzę, że zdołamy zmierzyć się z wyzwaniami nadchodzącego 2021 roku – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk.

Prezes ZPC Bałtyk: 2020 rok był sprawdzianem solidarności i odpowiedzialności biznesu (wywiad)
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk fot. spółka

Jak można ocenić kondycję branży wyrobów czekoladowych w roku, w którym życie i gospodarkę zdominowała pandemia koronawirusa? Czy branża najgorsze ma już za sobą? Jakie przeciwności były najbardziej uciążliwe w tym czasie? Czy były jakieś plusy tej sytuacji i jakie wnioski może wyciągnąć branża na przyszłość?

Konrad Mickiewicz: Pandemia w dotkliwy sposób wpłynęła na sytuację ekonomiczną w kraju powodując załamanie wzrostu gospodarczego, czego nie doświadczyliśmy od 30 lat. Wiele firm stanęło na skraju bankructwa i walczy o utrzymanie się na rynku. To niezmiernie trudne czasy dla każdej branży, zwłaszcza turystycznej czy gastronomicznej.

Jeśli chodzi o rynek słodyczy, to uważam, że sytuacja nie jest tragiczna. Pomimo wielu uciążliwości mamy szansę odrobić straty pod warunkiem, że zostaną stworzone odpowiednie warunki. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ ostatnie miesiące wyraźnie pokazały jak wiele wysiłku kosztowało nas utrzymanie produkcji w dobie pandemii. Przeorganizowaliśmy nasz rytm pracy w taki sposób, aby zapewnić jak najwyższą wydajność pomimo wielu obostrzeń.

Dostrzegam jednak pewne zalety zmian, które nastąpiły wskutek pandemii. Mam na myśli styl naszej pracy, który ewoluował w kierunku telekonferencji czy spotkań na różnych platformach internetowych. Tego typu spotkania są łatwiejsze pod względem organizacyjnym, nie wymagają nakładów logistycznych, a w niektórych przypadkach pozwalają także na większe skupienie na omawianych projektach.

Myślę także, że wiele doświadczeń z tzw. „home office” będziemy mogli wykorzystać w przyszłości, kiedy uporamy się z pandemią. Mam nadzieję, że już wkrótce to nastąpi, że najgorsze już za nami i będziemy mogli jak najszybciej powrócić na ścieżkę wzrostu gospodarczego.

Jakie wyzwania stoją przed branżą słodyczy w 2021 roku?

Obecne czasy faktycznie nie nastrajają optymizmem, ale mimo to wierzę, że zdołamy zmierzyć się z wyzwaniami nadchodzącego, 2021 roku. Uważam, że ciągle należy poszukiwać obszarów posiadających potencjał do rozwoju. Oczekiwania konsumentów i ich zainteresowania żywieniowe ewoluują, dlatego powinniśmy być w centrum tych zmian, kreować nowe rozwiązania i zaskakiwać innowacyjnością naszych pomysłów. Z drugiej strony, dodatkowe obciążenia jak podatek handlowy, czy podatek cukrowy zostaną w dużej mierze przeniesione na producentów.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Konrad Mickiewicz RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    fabryka czekolady RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    ZPC Bałtyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!