Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes ZPC Bałtyk: Producenci słodyczy muszą poszukiwać nowych obszarów do rozwoju

Konrad Mickiewicz, Prezes ZPC Bałtyk jest umiarkowanym optymistą co do rynku słodyczy w Polsce i ocenia, że może on osiągać wzrosty kilku procent rocznie. Na rynek pozytywny wpływ ma np. program 500 plus, a negatywny np. napływ tanich słodyczy z Ukrainy.

Prezes ZPC Bałtyk: Producenci słodyczy muszą poszukiwać nowych obszarów do rozwoju
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk fot. ZPC Bałtyk

- W przeciwieństwie do części naszej konkurencji jestem umiarkowanym optymistą i uważam, że rynek słodyczy będzie się rozwijał. Jest on na tyle dojrzały i dynamiczny, aby osiągać poziom kilkuprocentowego wzrostu rocznie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Konrad Mickiewicz.

- Obecnie warto np. zwrócić uwagę na strukturę wydatków Polaków z programu 500+. Wielu naszych rodaków przeznacza te pieniądze m.in. na żywność, w tym także na słodycze - dodaje.

Prezes wskazuje też na niektóre negatywne czynniki wpływające na rynek.

- Z drugiej strony należy także podkreślić, że istotny wpływ na polski rynek słodyczy ma napływ produktów ukraińskich. Konkurują one przede wszystkim ceną - Ukraina nie będąc w UE, ma do dostęp do niższych cen cukru - oraz niższych kosztów pracy – mówi Konrad Mickiewicz.

- Oczywiście to tylko wybrane czynniki, które moim zdaniem wpływają obecnie na rynek słodyczy. Wiele jednak zależy od pomysłowości i zdolności przewidywania najnowszych oczekiwań konsumentów oraz trendów w naszej branży – dodaje prezes ZPC Bałtyk.

Jego zdaniem producenci słodyczy w Polsce muszą poszukiwać nowych obszarów do rozwoju, a potencjał rynku tkwi m.in. w słodyczach podarunkowych, ciekawych pomysłach na nowe produkty, a także w wyrobach z czekolady czy słodyczach wpisujących się w powszechnie obecny już trend żywności funkcjonalnej i zdrowej żywności.

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk to od 1 września 2016 roku jedna, spójna firma z centralą w Gdańsku i trzema zakładami produkcyjnymi (jeden w Gdańsku-Oliwie i dwa we Włocławku).

1 września br. nastąpiło połączenie wszystkich spółek tworzących grupę Zakładów Przemysłu Cukierniczego Bałtyk i Bomilli w spójną firmę. Dzięki temu Bałtyk ponownie, jak przed laty, dysponuje trzema zakładami produkcyjnymi.

Specjalizacją zakładu w Gdańsku, zgodnie z tradycją, jest produkcja wyrobów czekoladowych, natomiast specjalizacją dwóch zakładów we Włocławku są odpowiednio wyroby drażerowane i karmelki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Konrad Mickiewicz RSS ALERT    /    ZPC Bałtyk RSS ALERT    /    rynek słodyczy 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!