Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Producenci lodów gotowi na nowy sezon. Będzie wojna na innowacje?

Lody funkcjonalne, sygnowane znanymi markami z innych branż spożywczych, lody jogurtowe, albo nawet bezlaktozowe – to nowe trendy na rynku, które opanują Polskę w nadchodzącym sezonie. Producenci lodów szykują się na ostry pojedynek o podniebienia smakoszy.

Producenci lodów gotowi na nowy sezon. Będzie wojna na innowacje?
Nowości w ofercie lodowych gigantów; fot. shutterstock.com

Algida (Unilever), Koral, Nestle Scholler, Zielona Budka, Grycan – to główne marki, które będą rywalizować w tym sezonie o konsumentów lodów. Szczególnie, że Grycan zapowiada rozwój na rynku lodów impulsowych.

Jest się o co bić, ponieważ krajowy rynek wciąż czeka na impuls do rozwoju. Polacy konsumują mało lodów, spożycie jest na poziomie około 4 litrów na głowę. Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych to ponad 20 l, a w zimnej Szwecji około 12 l. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy, ale producenci chcą to zmienić, dlatego eksperymentują z produktami, licząc na sukces.

Świeżym trendem na rynku lodów, który rozwijany jest od poprzedniego sezonu jest crossing. Chodzi to o mariaże znanych marek oraz ich łączenie i przenikanie się kategorii. Prekursorem tego typu praktyk są lody Nestle Scholler, które - tworząc nowe produkty - korzystają z innych brandów grupy Nestle, takich jak: Princessa, Nesquik, Lion, KitKat oraz Nestea.

Podobne rozwiązania praktykowane są już w Europie Zachodniej. I tak np. Perfetti Van Melle współpracuje z firmą Unilever w zakresie wprowadzenia na rynek pakowanych pojedynczo lodów pod hiszpańską marką lizaków Chupa Chups. Nie wiadomo kiedy pomysł ten zostanie zaszczepiony na rynek polski.

Dobrym przykładem w Polsce są natomiast lody sygnowane markami słodyczy Mondelez – Milka, Oreo, Daim i Toblerone od Zielonej Budki. Są to lody zarówno na patyku, jak i w rożku, kubeczkach oraz w opakowaniach familijnych.

Podobnym przykładem są lody Łaciate (marka mleka Mlekpolu), które wprowadził na rynek Koral. Najpierw były to lody śmietankowo-czekoladowe oraz śmietankowe o smaku cukierków „Krówka” w wersji na patyku oraz w opakowaniu familijnym 1 l, a w tym sezonie rozszerzono ofertę o wariant w rożku i w waflu. Koral wprowadził także na rynek lody sygnowane marką Oshee. Są to sorbetowe lody z witaminami i minerałami w dwóch wersjach smakowych – pomarańczowe oraz truskawkowe.

Ten ostatni przykład pokazuje, że producenci lodów podążają za trendami prozdrowotnymi. Dlatego powodzeniem będą cieszyć się w najbliższym czasie również lody jogurtowe czy bezlaktozowe.

więcej informacji:

innowacje RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    Grycan RSS ALERT    /    Zielona Budka RSS ALERT    /    Nestle Scholler RSS ALERT    /    Unilever Algida RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • bilans ujemny 2016-04-15 09:17:05
    Innowacje produktowe kojarzą mi się tylko ze spadkiem jakości podstawowych produktów np. Grycan odkąd poszerza ofertę zapomina o smaku i jakości jedno- czy dwu-składnikowych swoich lodów. Koszty B+R chyba są - przy zachowaniu poziomu cen - pokrywane obniżeniem jakości i oby nie było tak jak z piwem. Poza tym multibrandy spożywcze często zabijają się same po spadku jakości i zbytnim przesadzeniu w poszerzaniu produktowym. Znów marketingowe działania i wpompowanie nowych smaków w efekcie końcowym tylko hamuje sprzedaż poprzez obniżenie jakości surowców do produktów.
  • facebook.com/WhoopyWhey/ 2016-05-03 19:03:50
    Produktem wpisującym się w trend innowacji lodowych jest marka pierwszych w Polsce Lodów Proteinowych - Whoopy Whey. Lody są niskotłuszczowe a także bez dodatku cukru. Każda porcja lodów zawiera sekretną broń - izolat białka serwatkowego. Białko to fantastyczny składnik, który może nam pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej i uzyskaniu atrakcyjnej sylwetki fit. Whoopy Whey - Lody bez wyrzeczeń

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!