Producenci lodów gotowi na nowy sezon. Będzie wojna na innowacje?
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 14-04-2016, 13:09

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Algida (Unilever), Koral, Nestle Scholler, Zielona Budka, Grycan – to główne marki, które będą rywalizować w tym sezonie o konsumentów lodów. Szczególnie, że Grycan zapowiada rozwój na rynku lodów impulsowych.
Jest się o co bić, ponieważ krajowy rynek wciąż czeka na impuls do rozwoju. Polacy konsumują mało lodów, spożycie jest na poziomie około 4 litrów na głowę. Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych to ponad 20 l, a w zimnej Szwecji około 12 l. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy, ale producenci chcą to zmienić, dlatego eksperymentują z produktami, licząc na sukces.
komentarze (2)
Innowacje produktowe kojarzą mi się tylko ze spadkiem jakości podstawowych produktów np. Grycan odkąd poszerza ofertę zapomina o smaku i jakości jedno- czy dwu-składnikowych swoich lodów. Koszty B+R chyba są - przy zachowaniu poziomu cen - pokrywane obniżeniem jakości i oby nie było tak jak z piwem. Poza tym multibrandy spożywcze często zabijają się same po spadku jakości i zbytnim przesadzeniu w poszerzaniu produktowym. Znów marketingowe działania i wpompowanie nowych smaków w efekcie końcowym tylko hamuje sprzedaż poprzez obniżenie jakości surowców do produktów.
OdpowiedzProduktem wpisującym się w trend innowacji lodowych jest marka pierwszych w Polsce Lodów Proteinowych - Whoopy Whey. Lody są niskotłuszczowe a także bez dodatku cukru. Każda porcja lodów zawiera sekretną broń - izolat białka serwatkowego. Białko to fantastyczny składnik, który może nam pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej i uzyskaniu atrakcyjnej sylwetki fit. Whoopy Whey - Lody bez wyrzeczeń
Odpowiedz