Producent lodów Anita: Weganizm to nie chwilowa moda
- W Polsce rośnie liczba wegan. Szacuje się, że już 7 proc. społeczeństwa sięga po dietę, z której całkowicie eliminuje się produkty zwierzęce. To nie tylko chwilowa moda, ale coraz powszechniejszy styl życia, w którym świadomie rezygnuje się z produktów odzwierzęcych - mówi Robert Serediuk dyrektor handlowy w firmie "Anita”.

Wiosna przynosi nowości w ofercie firmy „Anita”. Jedną z nich są lody wegańskie, które w sprzedaży pojawią się w smaku waniliowo-czekoladowym.
Dwa lata temu przedsiębiorstwo jako pierwsze na rynek do masowej sprzedaży wprowadziło lody bez laktozy i bez glutenu, a więc przyjazne dla osób nietolerancjami pokarmowymi. Teraz firma tworzy kolejny niestandardowy produkt, który ma szansę podbić rynek.
Jedną z wiosennych nowości „Anity” są lody wegańskie, a więc przeznaczone dla osób, których dieta pozbawiona jest wszelkich produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym m.in. mleka i śmietany, które wykorzystywane są powszechnie w produkcji lodów.
- Rosnący odsetek wegan tworzy producentom żywności nowy, ciekawy, ale i coraz chłonniejszy rynek, otwarty na dedykowane wybranym dietom produkty. W przypadku lodów i deserów lodowych jest to dodatkowo wciąż nie do końca zagospodarowany rynek – dodaje Robert Serediuk.
Nowy produkty działoszyńskiej firmy ma szansę to zmienić. Receptura waniliowo-czekoladowych lodów została w 100% przygotowana w zgodzie z wytycznymi diety wegańskiej. Lody powstają wyłącznie na bazie składników, które powszechnie wykorzystuje się w produktach dla wegan.
Są to m.in. białko sojowe, tłuszcz kokosowy, syrop glukozowy, sproszkowanego kakao i ekstraktu z wanilii. – Lody w całości pozbawione są składników pochodzenia zwierzęcego. Nad samym produktem pracowaliśmy ponad rok i wymagał on od nas m.in. sprowadzenia składników ze Stanów Zjednoczonych - mówi.
Nowy produkt Anity będzie sprzedawany w familijnym opakowaniu o pojemności 500 ml i masie 250 g. Póki co dostępny będzie jedynie w smaku waniliowo-czekoladowym. Jego wartość odżywcza w 100 ml będzie wynosiła tylko 90 kcal.
- To produkt, który uzupełnia nasz asortyment, zwłaszcza lodów niszowych, a jednocześnie jest odpowiedzią na dzisiejsze trendy konsumenckie. Tworząc nowe smaki, ale także rodzaje lodów zawsze staramy się to mieć na uwadze – mówi Serediuk.
Jednocześnie, jak przyznaje przedstawiciel „Anity”, to nie jedyna nowość z tego segmentu, jaka pojawi się w tym roku w sprzedaży. – Popularność, jaką cieszą się wprowadzone w ostatnich latach 2 smaki lodów bez laktozy i bez glutenów zachęca nas do sięgania po tego typu nowości. Dostrzegamy także coraz większy potencjał w tych produktach - dodaje.
Nowość „Anity” dostępna będzie w sieciach handlowych i dyskontowych. Sugerowana cena to: 4.99 zł.
P.P.Ch i P.R.-S. „Anita” Grzegorz Mordalski to producent lodów i mrożonek, działający na polskim rynku od ponad 25 lat. W swojej ofercie „Anita” posiada zarówno lody (m.in. Różki, lody na patyku, sorbety, lody familijne, lody w kubkach), jak również mrożonki (m.in. pyzy, pierogi, uszka). Produkty „Anity” na rynku dostępne są zarówno pod marką własną firmy, jak również pod markami znanych sieci m.in. Biedronka, Carrefour, Netto, Kaufland, Tesco, Aldi, Intermarche, lewiatan i innych. Zakład produkcyjny oraz mroźnia „Anity” mieści się Działoszynie (woj. łódzkie).


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.