Rynek czekolady w 2021 r: stabilny wzrost i rosnąca świadomość konsumencka
- Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
- Data: 22-12-2020, 14:00

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego oraz wyliczenia serwisu portalspozywczy.pl, czekolada jest odporna na pandemię. Najlepiej świadczy o tym fakt, że produkcja czekolady (łącznie z białą) w sierpniu 2020 roku była wyższa o 7,1 proc. niż rok wcześniej i wyniosła 26,2 tys. ton. Ponadto, w ciągu ośmiu miesięcy 2020 roku produkcja czekolady wzrosła o 6,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła 191 tys. ton. Według danych firmy Nielsen wartość polskiego rynku czekolady w okresie listopad 2019 r. – październik 2020 r. osiągnęła wartość 7,64 mld zł. To daje wzrost na poziomie 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Rok 2020, mimo pandemii, okazał się dobrym czasem dla czekolady – wskazuje Tomasz Sienkiewicz.
Obiecujące prognozy dla czekolady
Jego zdaniem, spoglądając na przytoczone wyżej dane rynkowe oraz utrzymujące się od dłuższego czasu trendy, można spodziewać się przede wszystkim stabilnego wzrostu i dalszego rozwoju rynku, a w konsekwencji dobrej kondycji całej branży, pomimo wprowadzanych m.in. ograniczeń w handlu związanych z pandemią.
komentarze (0)