Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Rynek lodów w Polsce z podziałem na segmenty, w liczbach wraz z prognozami - raport

  • Autor: Euromonitor International
  • Data: 10-04-2017, 11:43
Rynek lodów w Polsce nieprzerwanie rośnie, a firma analityczna Euromonitor International prognozuje dalsze wzrosty naszego rynku lodów. Najszybciej może rosnąć segment sorbetów.
Rynek lodów w Polsce z podziałem na segmenty, w liczbach wraz z prognozami - raport
fot. Shutterstock

W tym roku wzrost rynku lodów może wynieść 2,3 proc. wobec roku 2016, a rynek osiągnie wartość 1,78 miliarda złotych.

Według Euromonitor International w 2018 roku rynek lodów wzrośnie o kolejne 2,5 proc. i osiągnie wartość ponad 1,82 miliarda złotych.

W 2016 roku wartość polskiego rynku lodów wzrosła do 1,74 miliarda złotych z 1,67 miliarda złotych w 2015 r.

Lody impulsowe 

Z danych Euromonitor wynika, że segment lodów impulsowych w 2016 roku osiągnął wartość 1,112 miliarda złotych – z czego 1,064 mld zł to rynek lodów impulsowych mlecznych, a 48,6 mln zł sorbetów.

Euromonitor International prognozuje też, że w 2017 roku cały segment lodów impulsowych wzrośnie o 2,1 proc. do 1,136 miliarda złotych, a w 2018 roku wzrost wyniesie 2,6 proc., a rynek osiągnie wartość 1,165 miliarda.

Wartość segmentu lodów impulsowych mlecznych wzrośnie w 2017 roku o 2,1 proc. do 1,086 miliarda złotych, a segmentu sorbetów wzrośnie o 3,0 proc. do 50,1 miliona złotych.

W 2018 roku wartość segmentu lodów impulsowych mlecznych wzrośnie o 2,6 proc. do 1,113 miliarda złotych, a segmentu sorbetów wzrośnie o 3,3 proc. do 51,7 miliona złotych.

Lody familijne 

Z danych Euromonitor wynika, że segment lodów familijnych w 2016 roku osiągnął wartość 626,7 miliona złotych – z czego 623,6 miliona zł to segment familijnych lodów mlecznych, a 3,2 miliona zł familijnych lodów bezmlecznych i sorbetów.

Euromonitor International prognozuje też, że w 2017 roku cały segment lodów familijnych wzrośnie o 2,7 proc. do 643,7 miliona złotych, a w 2018 roku wzrost wyniesie 2,4 proc., a rynek osiągnie wartość 659,3 miliona złotych.

Wartość segmentu familijnych lodów mlecznych wzrośnie w 2017 roku o 2,7 proc. do 640,4 miliona złotych, a segmentu sorbetów wzrośnie o 3,4 proc. do 3,3 miliona złotych.

W 2018 roku wartość segmentu familijnych lodów mlecznych wzrośnie o 2,4 proc. do 655,9 miliona złotych, a segmentu  sorbetów wzrośnie o 2,7 proc. do 3,4 miliona złotych.

Dane historyczne

Z wcześniejszych danych Euromonitor International wynikało, że wzrost rynku lodów w Polsce wyniósł w 2015 roku ok. 2,6 proc. wobec roku 2014 i osiągnął wartość 1,67 miliarda złotych, a w 2014 roku wzrósł o ok. 5,0 proc. do niemal 1,63 mld zł.

Według firmy Euromonitor pierwsze miejsce na rynku lodów i mrożonych deserów w Polsce w 2015 roku należało do firmy Unilever (Algida), na drugim miejscu uplasowała się firma PPL Koral, na trzecim R&R Ice Cream (Zielona Budka), a czwarte miejsce należało do Nestle (Nestle Scholler). Na piątym miejscu znalazły się zaś lodziarnie firmowe Grycan Lody od Pokoleń. W 2016 r. firmy R&R i Nestle stworzyły joint-venture lodowe, firmę Froneri.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • józek z podhala 2017-04-11 07:45:46

    cukier tak samo jak mięso odpowiada za otyłość, cukrzycę, i wiele rodzajów raka, konsumpcja czekolady już spada, pora też na lody

    Odpowiedz
  • lol 2017-04-18 08:39:45

    48,6 mln zł sorbetów impulsowych i 3,2 miliona zł familijnych lodów bezmlecznych i sorbetów. jasne...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!