2015 r. zamknął się 2-procentowym spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych. W 2016 r. jest jeszcze gorzej. Po czterech miesiącach rynek jest na 3-procentowym minusie pod względem wolumenu - informuje Puls Biznesu.
Maciej Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel, jest zdania, że prawdopodobnie doszliśmy do konsumpcyjnego sufitu. Polacy nie chcą jeść więcej niż 4,6 kg czekolady na osobę rocznie.
Z kolei Konrad Mickiewicz, prezes Grupy Bałtyk, nie jest przekonany, że to już górna granica, ale jego zdaniem taki sufit może być wyczuwalny w największych, najbardziej masowych kategoriach czekoladowego rynku. Być może to jednak kwestia znudzenia klienta standardowymi słodyczami, a nie nasycenia. Jan Kolański, prezes Coliana, też nie dostrzega nasycenia. Mówi za to o winie samych producentów i handlu, którzy zrezygnowali z jakości.
Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (5)
Tak, kurczy się. Ptasie mleczko miało kiedyś wagę 0,5 kg, teraz waży tylko 380 g. Oczywiście nigdy go nie kupię w takiej gramaturze. Poczekam, aż znowu będzie 0,5 KG.
OdpowiedzAleż skąd? To kurczy się wielkość opakowań, ale rośnie dla równowagi cena. Ściemniajace promocje, warte kilku dni uwagi. Rynek jednak ma przyszłość, a nowy inwestor z Ukrainy, który cały czas sprawdza się również na rosyjskim rynku, to rękojmia, że wycycka naszych cwaniaków. Przy okazji, czy to nie wstyd i hańba, aby po bezprawnym, wprawdzie za zgodą sądu, zawłaszczeniu znaku firmowego, jeszcze dopisywać jakąś lottę?
OdpowiedzAle ściema. kiedyś. za tą samą cenę kupowałem dwa razy więcej teraz już nie piszą 1 kg 15 zł. tylko opakowanie 15 zł a w opakowaniu \"aż\" 250 gram
OdpowiedzNiestety nie ma już tak dobrych słodyczy jak kiedyś albo i nawet nie dawno temu. Jakość jest \"pod psem\", kolorowy papierek nie zastąpi smaku. Po dobrych słodyczach pozostały jedynie nazwy pod którymi dziś kryją się nędzne wyroby.
OdpowiedzA rynek słodyczy typu premium rośnie ... Dziwne?
Odpowiedz