Rynek słodyczy czekoladowych się kurczy
Rynek słodyczy czekoladowych ilościowo spada. Producenci szukają patentu na wzrost w nowościach. Śmielej wychodzą też za granicę - informuje Puls Biznesu.

2015 r. zamknął się 2-procentowym spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych. W 2016 r. jest jeszcze gorzej. Po czterech miesiącach rynek jest na 3-procentowym minusie pod względem wolumenu - informuje Puls Biznesu.
Maciej Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel, jest zdania, że prawdopodobnie doszliśmy do konsumpcyjnego sufitu. Polacy nie chcą jeść więcej niż 4,6 kg czekolady na osobę rocznie.
Z kolei Konrad Mickiewicz, prezes Grupy Bałtyk, nie jest przekonany, że to już górna granica, ale jego zdaniem taki sufit może być wyczuwalny w największych, najbardziej masowych kategoriach czekoladowego rynku. Być może to jednak kwestia znudzenia klienta standardowymi słodyczami, a nie nasycenia. Jan Kolański, prezes Coliana, też nie dostrzega nasycenia. Mówi za to o winie samych producentów i handlu, którzy zrezygnowali z jakości.
Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
COLColian Holding SA |
Kurs: 4.0800 PLN
Zmiana: 0.0000(0.00%)
Aktualizacja: 19:07:2018
|