2015 r. zamknął się 2-procentowym spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych. W 2016 r. jest jeszcze gorzej. Po czterech miesiącach rynek jest na 3-procentowym minusie pod względem wolumenu - informuje Puls Biznesu.

Maciej Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel, jest zdania, że prawdopodobnie doszliśmy do konsumpcyjnego sufitu. Polacy nie chcą jeść więcej niż 4,6 kg czekolady na osobę rocznie. 

Z kolei Konrad Mickiewicz, prezes Grupy Bałtyk, nie jest przekonany, że to już górna granica, ale jego zdaniem taki sufit może być wyczuwalny w największych, najbardziej masowych kategoriach czekoladowego rynku. Być może to jednak kwestia znudzenia klienta standardowymi słodyczami, a nie nasycenia. Jan Kolański, prezes Coliana, też nie dostrzega nasycenia. Mówi za to o winie samych producentów i handlu, którzy zrezygnowali z jakości.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl